NUMERO ETT

Så ja, då va det dags igen att skriva lite, aldrig fel I guess.

Flytt, städ och besiktning är avklarad, och tack vare mina nära och kära har det mesta redan kommit på plats! Det ska sättas upp en del lampor och ljusstakar och sånt pill, men lådor är uppackade och kastrullerna är på plats!

Min nya säng har kommit och det va första natten i den i natt.. jag vakna av att det knaka i nacken.. vad betyder det?
Nä den är jätteskön men efter allt slit är kroppen TOTALT mörbultad så det spelar nog ingen roll hur skön den där nya sängen är =)

Vilmer har dem senaste veckorna sett dem enda två Pippi-filmer som finns typ 323 gånger om dagen och därför tyckte jag att jag gjorde nåt smart när jag beställde hela boxen med alla avsnitt som också finns. Hämtade dem så dem låg fint uppackade på hans nya säng när han kom hem från dagis men vad tror ni hände? Jag sa "titta Vilmer, ny Pippi-film!" och Vilmer stövla rakt förbi =) Underbara barn!!

Nä nu får vi nog ta oss i kragen och gå och handla på saluhallen, någon som har erfarenhet av den lilla butik? Han typ varit där en halv gång i hela mitt liv..

Första inlägget i första hemmet!

Have fun kids!

Kommentarer
Postat av: Stina

Skönt att ni e på plats! Alltid lite mysigt att hitta rätt i alla nya rutiner när man flyttat typ som att var man ska handla:-)

Just nu e det bara pippi boxen som gäller här hemma dom sex skivorna går om o om igen, jag gillar pippi men man blir lite pippi skadad;-)

ha de gott kram

2010-04-01 @ 19:15:36
Postat av: mormor Evy

lycka till med nya boendet/bamsekram till dig o vilmer

2010-04-01 @ 20:05:09
Postat av: Jenny

saluhallen är faktiskt en jätte bra affär.. dock lite dyrare.. Men ska man bara ha lite grann e de helt okej.. Deras delikatessdisk har massa mumma saker..

Hoppas du kommer trivs i min eller din lägenhet =)



Dessa två nätter i huset har jag sovit som en prinsessa.. Men de kan nog va som skrev att man e så jävla mörbultad att vilken säng som helst blir bra =)

kram

2010-04-01 @ 21:00:24
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lycka till med nya boendet! Jag väntar mig en inbjudan... helt okej med en fikainbjudan men annars tänker jag inflyttningsfest ;)

Men shit, det känns som att det är din tredje säng på två år eller nått!! Fast nytt är ju alltid kul!!

Puss & kram

2010-04-01 @ 22:46:17
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Mia

Lisa: Du ska absolut få en inbjudan, men den där inflyttningsfesten vet jag inget om =) jag jobbar två helger och dem andra två har jag vilmer, men kanske nån barnvänlig grillkväll i sommar (fika innan såklart) kan vi väl alltid fixa ihop..?

Detta är MIN första nya säng på över tio år =) (själva sängen är ny, madrass och sånt, inte gaveln)



Stina: Ja det är fantamej tur man själv tycker om Pippi =)



Mormor: Tack och glad påsk =)



Jenny: Ja jag hoppas den är okej, saluhallen, för fan va jag innerligt ogillar hemköp.. va där nyss och dem säger för bövelen inte ens hej i kassan... DÅLIGT!!!



Va bra att nån sover bra då =) här är ganska många nya ljud och brandvarnaren hade tydligen dåligt batteri i natt så den har pipigt med jämna mellanrum... hmm! Bättre lycka nästa gång (natt) kanske =)

2010-04-02 @ 13:03:08
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Becca

Kul att du bloggar igen - har saknat! :-) Hoppas att allt flyter på i nya hemmet! Kramar till dig och Mr. V från oss!!

2010-04-02 @ 13:23:51
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: jenny

Jo där e MÅNGA ljud.. O tyvärr har man väl aldrig riktigt vant sig vid de.. ALla dårar som kör som in i helvete förbi.. Men gardiner o öronproppar så dövar de nog lite =)

2010-04-02 @ 22:24:37
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0