Semester..?

I fredags jobbade jag mitt sista pass innan jag börjar på min tjänst igen, den 12:e september.
Jag ville ha lite ledigt innan verkligheten drar igång igen.
Men i morse kändes det verkligen inte som det blir nåt med det..
En förkyld son som hostar sig igenom natten och har svårt att komma till ro.. Vem har mer svårt att sova då?
Så idag fick han bli hemma fån dagis. Dem sa igår att det är fler som börjat snora så då känns det onödigt att dra dit honom så han kanske blir sämre, bara för tre timmar..
Men man känner sig lite lätt trött och irriterad idag. Och trots hosta och snor är Vilmer själv på strålande bus-humör =) vilket jag inte känner mig på!

Just nu har han kastat in fjärrkontrollen till dvdn under soffan, längst in, och jag orkar inte flytta soffor och grejor än så jag får tag i den. Det störiga är bara att han går fram till dvdn hela tiden och sätter på den =) och han vill aldrig trycka på knappen en gång till så den stängs av, så jag får snällt resa mig tjugo gånger i kvarten för att stänga av den. Och när jag "skäller" på honom så bara skrattar han åt mig =) snacka om bus =)

Idag ska vi nog mest va hemma eller hålla oss hemmavid. Fixa nåt till midda och sen fixa själva middagen ska jag göra, mer blir det nog inte.
Ser visserligen ut som fint väder men jag tycker det ser kallt ut. Sådär som när det är riktigt vinter och snön ligger som is nästan så kallt det är, och så skiner solen.. aaa det ser så härligt kallt ut, så ser det ut idag =) tyckte vädert kändes riktigt höstigt igår också så det är väl på intåg =)
Jag gillar vintern =) kanske inte denna, eftersom jag ska cykla till dagis i regn och rusk och minusgrader =) Fast det är ju bara tio dagar/månad, nog ska man stå ut..

Hahahaha =) nu satte Vilmer på dvdn igen och innan ljudet hann komma skruva han upp volymen jäääättemycket så sen när radion sattes igång så va det ju megahögt =) och han blev livrädd.. Ja man ska kanske inte skratta men det ser ganska roligt ut =) nu har han kanske lärt sig en läxa =)

Frukost!


Kommentarer
Postat av: Kollegan

ja de e alla nya dagisbaciller som Vilmer blir förkylder av...

2009-09-01 @ 11:57:30
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0