Vilken natt people!

Nu är klockan halvåtta lite drygt och vi har nyss gått upp.
Vilken natt säger jag bara.. Vilmer har sovit som en gris så det är inte han.. Förstår inte vad det va. Jag somna typ vid tio, och mellan tio och två vakna jag tre gånger och va så törstig så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Gick upp alla gångerna och drack för det va typ enda utvägen att överleva =) kändes det som iallafall =)
Men sen kl två kunde jag inte somna om.
Jag vände och vred på mig men till slut kom "the thoughts" =) då börja hjärnan arbeta och gå igenom hela livet =)
Jag tänkte t.ex. på att för många år sen va jag på en anställningsintervju i Malmö och det visade sig innan intervjun att hon som va chef och skulle intervjua mig bode i Skurup (och jag hos mina föräldrar i Rydsgård) så jag åkte med henne in den morgonen jag skulle på intervjun, för hon skulle ändå till jobbet liksom =)
Varför det blev så det vet jag inte. Jag hade ju gått ut gymnasiet så jag hade ju körkort.. hmm, ja det vet jag inte!
Men iallafall så låg jag och fundera på hur jag kom hem sen från intervjun. Chefen skulle ju stanna kvar på sitt jobb.
Det låg vid Jägersro och hur i sjuttsingen har jag kommit där ifrån? Jag kan inte ens minnas att jag åkt stadsbuss i Malmö (jo, det har jag men det har varit med Lisa när hon bodde där inne)
Ja.. detta är för mig en gåta =) men frågan är nu, var jag tvungen att försöka lösa den mitt i natten i flera timmar?

Jag låg iallafall vaken till halvfem-fem, fick facebooka om mitt problem =)
Nä jag visste inte riktigt vad jag skulle göra.. Vilmer låg hos mig för han har en orolig period så hade jag satt igång tvn hade han vaknat och hade jag tänt en lampa för att läsa så han han vaknat.. visste inte riktigt vad jag skulle göra.. så jag facebooka =)

Det har varit jobb hela helgen och det har känts givande!! Har varit helt okej BÅDE lördag och söndag =)
Eller vad säger du Malin =)

Har nog inte skrivit sen innan jag va i Malmö va?
Jag fick tag i jackan jag ville ha, jag fick tag i en rollerack till Vilmerpilmer och allt annat smått och gott jag behövde =) det är nästan magiskt ju. När man väl sticker in för att handla saker man vet att man ska ha brukar det ju sällan finnas. Men nu fanns ALLT jag skulle ha.. totally unbelievable =)
Så nu är jag ?000 fattigare.. usch fy, ve och fasa. Men what the f..k, vad ska pengarna på kontot att göra =) varför inte leva lite gott nångång istället =)
Riktiga vintershoes köpte jag för nån vecka sen så det har jag också. Jag är sjukt utrustad för vinter, det är en sak som är säker =)
Det enda jag har kvar är en liten mysse, men jag vet i f.n.. det har jag aldrig passat i, ser ut som.. ja jag vet inte vad.. konstig!!
Vet bara två personer som klär i mössa! Och jag är INTE en av dem. Men jag får så förbaskat ont i mina öron när det blåser!

På torsdag ska Mormor och Morfar hämta Vilmer på dagis sen ha han till fredageftermiddag. Får dåligt samvete bara jag tänker att det ska bli skönt, men det ska det. Jag behöver sova ut riktigt ordentligt och bara tänka på mig själv för en sekund! Det ska bli underbart! Så torsdagkväll ska jag nog gå och sola och kanske gå en runda med lite musik..
Eller... Malin, ska vi fika?

Nu är det jobb 10-18 hela veckan utom fredag, då är det kvällspasset som är  mitt!

Ha det gott, det ska jag idag! Det känns bra idag tycker jag =) (trots kass natt)

Vi hörs!


Min fin-fina vinterjacka!



Mina fin-fina vinterskor!


Vilmers FIN-FINA overoll! 



Och sist men inte minst, min nya fina klocka =)



Så susig så!
Bilder: Privat


Kommentarer
Postat av: Kollegan

nice legs wooohoooo

2009-10-19 @ 09:21:33
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Köp öronmuffar, det har jag! Visserligen är man inte så snygg i såna heller, men de är supersköna + att man har kvar frisyren!

2009-10-19 @ 13:41:56
Postat av: Sara Statoil

Det var jag, Sara, som skickade förra inlägget...

2009-10-19 @ 13:42:40
Postat av: Sofie

Men du tjejen... Vet inte om du är SÅ rustad inför vintern ändå. Byxor skulle du haft med. Skriv upp det på inköpslistan ;)

2009-10-19 @ 21:35:27
Postat av: Sofie

Jagade såna skor förra året, men de var slut överallt, har inte hittat några ännu heller..var har du köpt dina?

2009-10-20 @ 09:25:59
Postat av: Eva Edvinsdotter

Hej Mia!!!!!

Jag måste ge mig till känna. Vilken kille du har fått. Lyckliga du !!!! Det var ett tag sen du var med mig och Gösta i Tomelilla och köpte skor.

Jag har kommit in på din blogg på ett bananskal och gissa vem som la' ut det .....

Jag hoppas att jag får se dig när jag kommer till m-ö på besök.

Lev ett underbart liv. och krama lillkillen från mig.

Kram eva

2009-10-26 @ 14:37:27
Postat av: Mia

Nämen HEEEEEJ EVA!

Jag tänkte på dig häromdagen =) kan inte riktigt komma på varför, men det gjorde jag!

Ja han är min lilla prins, min underbara pojk!



Jag hoppas verkligen också jag får träffa dig när du ska komma på besök!!!

Och jag hoppas verkligen det är bra med dig!

Superkul att höra från dig!!

KRAMAR!!

2009-10-26 @ 21:05:51
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Mia

Sofie sofie, jag har köpt dem på nilsons faktiskt. Blev så snopen när dem hade min storlek kvar, annars brukar det va min vanliga otur "nä tyvärr där är bara 41 och 42 kvar" yeeeey =) Är allt bra med dig? Kram

2009-10-26 @ 21:07:06
URL: http://misseufemia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0