Malmoe imorgon gott folk!

Ja minsann, jag, JAG, ska till Malmö imorgon och handla. Jag själv - Mia =)
Vilmer ska till Farmor en sväng och JAG ska till Malmö och spendera massor med pengar (usch)
Men trots uschet så är jag väldigt exalterad =) det va längesen jag va lite ensam och bara... VA! Det ska bli skönt!
Ska i och för sig träffa grannen där inne och fika, men det är väl bara nice, slipper man äta själv =) hade jag aldrig gjort ändå =)

Nä jag ska köpa vinterjacka WIIIIE =) för första gången på typ 157 år, och då kryddar jag INTE!!
Har haft en och samma nu i många år och det är dags att slänga den, inte ens ge den till UFF utan slänga-slänga liksom, den är så sliten så fjädrarna flyger runt en när man sveper den på sig =)

Och vinteroverall till Vilmer blir det också, vinter kom ju över en natt och vi hade minsann inte riktigt förberett oss på att förbereda inför snö =) som det så fint kom idag!

Och lyssna på detta... det sämsta av det sämsta!

Min granne hade en kompis som ville sälja en SVINBRA overall i Vilmers storlek, och hon nämnde då mig och att jag va intresserad. Så hon tog hem den så jag fick titta på den och vi köpte den på studs för en billig peng. Hon fick pengarna och idag använde vi den för första gången.
På jobb får jag ett sms av min granne som i sin tur hade hört från kompisen (som sålde overallen =) och nu visa det sig att hon ville ha tillbaka den, hon ville inte sälja den längre.... WHAT? Kan man ens göra så?
Märket på overallen va Ticket, och hon hade ett par Timberland-skor som hon också ville sälja och dem ville vi inte ha, dels för att dem inte passa (?) och dels för att vi har tre par rejäla vinterskor, så vi behöver inte fler.
Iallafall.. hennes anledning till att hon ville ha tillbaka det va att hon ville sälja hela "setet" så sa jag, men det är ju inget set, det är ju två olika märken.. ja men hon hade då köpt det tillsammans till sin son så då ville hon sälja det tillsammans också.. Kom hon på det bara sådär..
Hon visste att "dealen" va gjord och att min granne hade fått pengarna och då sa hon ingenting, det kom hon på bara sådär helt plötsligt innan idag... KNÄPPA MÄNNISKOR!! Men visst, hon ska få sin overall! Vill hon inte sälja den, vill jag inte ha den - jag krusar ingen!
Vi kan köpa en annan! Men ändå, gör man så?

Nog om det, jag blir bara sur =)

Innan jag kör ska jag se om jag kan hämta min fina klocka =) så susig så =)

Nu har jag nyss varit och tannat mig lite så nu blir det le dusch och sen loppelådan =)

Känns som det va nåt annat jag skulle berätta också.. men jag kommer inte på det.. ni vet, minnet är inte som det ska alltid!

Hörs kanske imorgon!

Sov gott people!


Kommentarer
Postat av: Jenny kollegan

du har kanske amningshjärna haha

2009-10-15 @ 22:16:02
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Marie

Men så gör man väl inte? Med overallen menar jag. Förstår din irritation, haha! =) Hoppas allt är bra, såg dig på stan en dag när jag fixade i fönstret- håret är ju jättetjusigt =)



Kram

2009-10-16 @ 08:15:47
URL: http://mariehenriksson.blogg.se/
Postat av: Sara Statoil

Det är ju såååååå underbart skönt att shoppa ENSAM. Jenny fattar inte hur jag kan tycka det, men I love it! Kanske någor man uppskattar mer sen man fått barn??!!

2009-10-16 @ 11:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0