EN SMÅBARNSFÖRÄLDERS DILEMMA

Sååå, då har det för första gången känts tydligt att man är småbarnsförälder och det är snorsäsong!

Vilmer blev dålig i torsdags, med feber. Förmodligen efter 18-månaders-vaccineringen. Sen blev det bättre i helgen men då blev jag dålig, feber i fredags efter min vaccinering, sen bottenförkyld, vilket jag fortfarande är. Men efter noga övervägande meddelade jag jobb i eftermiddags att jag kommer imorgon. Är fortfarande duktigt snorig och slö, men man blir så rastlös av att va hemma.
IALLAFALL.. hämtar Vilmer från dagis och tycker han känns varm.. jodå, han hade feber. Bara att meddela chefen att denna kära moder stannar hemma med Vilmerpilmer imorgon.

Jag va först ganska tveksam, tänkte att han kanske bara va trött eller nåt. Men sen efter att ha övervägt situationen med mormor så blev det solklart att det är väl sjääälvklart jag ska va hemma. Även om det inte va mycket feber så är ju lite feber fortfarande feber liksom =) och nu har det varit så länge så nu får vi kolla upp det imorgon.

Det känns bara så jäkla tråkigt gentemot jobb. Jag är inte den som vanligtvis bryr mig. Men nu vet jag ju samtidigt att det snackas diiirekt på min arbetsplats, och jag pallar inte sånt.

Aja, då får det snackas då då! Jag har en son med feber och han går minsann före Statoil, lätt som en plätt!

Ha det bra!

Och på tal om ingenting förresten så har jag beställt förstoringar på Vilmer idag =) sååå fina dem är. Tog 30 x 40 och dem kostade bara 14,90 st. Helt bra billigt =)

Hej igen!


Kommentarer
Postat av: Kollegan / vännen

ähhhh skit i att de snackas på jobb.. de e fan bara Ulrik som håller på med sånna jävla påhitt med anställda o skaffa barn o så.. Så bry dig inte på de... kramar

2009-11-17 @ 22:01:02
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0