Träningsvärk!

Japp, det är sant. Mia har träningsvärk.. då frågar ni säkert er "tränar Mia?" Men NÄÄÄ, det gör jag inte.. Jag har bara haft hosta i snart 15 år känns det som. Jag har verkligen hostat så mycket så jag har ont i musklerna, det är helt crazy!!
Jag hostar så mycket så jag inte vill blogga, då har det fantamej gått långt!!!

Idag va vi uppe på Willys och handla middag ganska tidigt, hon va väl nio eller nåt! ALDRIG MER!
Varför i hela fridens namn stannar (nästan) alla pensionärer mitt i gångarna? Sen när man ska fram så tittar dem på barnvagnen som "hoppsan då, hur ska detta gå. Hur löser vi detta" Sen tittar dem på mig med blicken "måste du gå här".
ABSOLUT INGET ILLA MENAT mot dig mormor, men det är faktiskt så! Jag blir tokig! Jag finner ingen logik i varför det jämt är äldre som gör så. Anser dem att dem visat respekt så det räcker redan i livet kanske.. så nu får det minsann va bra! =) Nä jag vet inte, men det är fruktansvärt frustrerande iallafall!
Sen om man själv skulle råka stå i vägen OMEDVETET så kan man lätt få en knuff i ryggen eller en spydig kommentar om man inte skulle va vaken och släppa fram själv.
Det är samma på stan.. jag har läst typ en miljon insändare i Ystan om just barnvagnar i stan, på gågatan. Hur mycket panik äldre får för dem kommer aldrig fram och vi är bara i vägen. jag kan förstå det till viss del för vissa kan gå HELA gågatan med femton barnvagnar i bredd, så INGEN kan "köra om", och visst, sånt är ju verkligen osjysst. Men senast idag försökte jag ta mig fram, ensam. Dem går för tusan söligare än min farfar, och hans skor har inte brunnit på mååååååånga år =) plus att skulle man försöka ge sig på en "omkörning" så zick-zackar dem =)
Jag bara gick och skaka på huvudet och va typ meganära att bara få ett utbrott och skrika rakt ut =)
En kille bakom mig såg hur arg jag va, och höll nog med mig, så han sa "köp en ringklocka och sätt på vagnen" =) det är fan bud på det!! Den kommer va utsliten efter en vecka =)

Nä nog om detta, nu får jag nog ta en glass, och hugga av min hals, så kan jag inte hosta mer =)

Vi höres!

Kommentarer
Postat av: anonym

ja fy fan, handlar aldrig på förmiddagen, då står pensionärerna och köar utanför affären och vill bara köra över oss vanliga dödliga med sina rollatorer...

2009-05-27 @ 22:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0