Sköna sol-måndag!

Idag va vi uppe med tuppen, typ sju. Och jag hade nog sovit bra för jag asa fram dammsugaren direkt och börja städa och ha mig.. visserligen va här smutsigt som f och eftersom Vilmer är mestadels på golvet så är det hans kläder som blir lidande om här inte är rent =)
Vi dammsög, bädda sängarna, plocka undan, tvättade tre maskiner tvätt och tömde och fyllde diskmaskinen innan klockan va halv nio =) det kallar jag effektiv. Ibland vet man inte riktigt var ens effiktivitet kommer ifrån för vissa dagar fungerar inte motoriken överhuvudtaget =) ibland blixtrar det till helt enkelt =)
Så halv nio la vi oss och vilade en stund och sen efetr frukosten gick vi ut. Har nyss kommit hem och Vilmer ligger i vagnen och sover. Vi satt först nere i hamnen, jag tänkte att han kunde ju sova där så sola jag =) men jag blev rastlös!

Snopen jag blev innan.. vi va uppe på Willys och handla och på vägen ner mot stan igen så satt V och sjöng och lekte med en blomma och lite sånt.. och slet av sig mössan hela tiden =) och rätt som det är så ser jag bara hans huvud hänger, nästan utanför vagnen.. jag blev rent svitt, tänkte "vad f han hänt" men han hade bara slocknat =) han kanske brås på sin morfar =) som somnar med popcorn i handen och är på väg med dem till munnen.. DÄÄÄR somnar min käre far =)

Håller intensivt på att leta efter en snygg klocka, har idag varit i stans ALLA =) klockaffärer, men inget så direkt som tilltala mig. Jag vet inte ens vad jag vill ha, vet bara att jag ska ha en ny. Den jag har har jag haft i typ 59 år, börjar bli lite gammal! Tycker dock fortfarande mycket om den, men nu är det helt enkelt dags för ur-uppdatering!

Ikväll ska jag träffa Maya, om hon kommer ihåg vill säga. Vi bestämde tid och plats i lördags när vi träffades för vi är så jäkla dåliga på att höra av oss till varandra så vi bestämde all direkt. Så vi får väl se =) Ska vi ut motionera =) (eller nåt..)

Nu får jag nog snart börja på middagen =) husmors-mia!
Är inte alls glad för färska champinjoner, men av nån konstig anledning så ville jag ha det i köttfärssåsen idag. Why? Tycker ju det är äckligt!

Ha en bra dag allihopa!
Ooo, förresten, nu är det inte långt kvar till jag blir ljushårig =) Ja, inte blond om ni tror det. Men detta mörka ska bort iallafall! Spännande!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad hände med det kortklippta?! Eller det har lagt på hyllan?

2009-05-12 @ 08:45:47
Postat av: Mia

Jag tror inte jag vågar... och jag tror dessutom att jag inte klär i det.. Vi får ta en förändring i taget =) ljus först!

2009-05-12 @ 09:44:40
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Lisa

Okej. Jag tror aldrig jag har sett sig i kort hår. Har lite svårt att tänka mig hur det skulle se ut... Men jag kan ju säga att jag aldrig ångrat att jag klippte av mitt... fast jag hade ju ifs knappt något hår!

2009-05-12 @ 16:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0