Omotiverad!

Har känt mig lite off dem senaste dagarna till att ödsla tid på att blogga..
Har inte tyckt jag haft nåt vettigt att berätta och det lilla som varit vettigt har jag inte velat berätta =)

I söndagskväll kom Jonas hem ifrån kite-kursen i Varberg. Spenderat tre dygn i vatten och blivit förkyld såklart, varfgör inte? Typiskt!

I måndags var det en långrunda på dryga tre timmar.. puuh! Helt ofrivilligt dessutom, nästan iallafall! Morgon börja att vi skulle lämna papper på Skatteverket, efter det skulle vi till BVC för Vilmers konstiga utslag (som vi nu vet vad det är)
När vi väl varit på BVC tyckte hon att vi skulle försöka kontakta barnmottagningen, vilket jag försökt med nästan hela morgonen men inte lyckats (det är omöjligt att nå barnmott. en måndag) Så eftersom vi va på lsjukhusområdet tänkte jag "nä men då våldgästar jag dem, så har dem inget val merän att ta emot oss" och så rätt jag hade =) men det dumma va att läkaren hade inte tid förrän femtio minuter senare, OCH V behövde mat. Så vi sprang hem, åt och jag fick hunnit duscha för att sen kunna jobba klockan fyra (klockan va då halvtvå) tillbaks på barnmott. två och det tog en halvtimme. Fick där konstaterat att V har svinkoppor.. låter värre än vad det är fick jag också konstaterat =) väldigt smittosamt dock men det låter mer äckligt. Han har förmodligen fått det av nåt djur, men med en penicillinkur ska det va borta, så det är lätt bekämpat =) (nu är jag nervös att jag ska få det bara, varenda liten prick på kroppen synar jag i mikroskåp =)
När vi va färdiga hos doktorn skulle jag hämta penicillinen på sjukhusapoteket tänkte jag.. men där va en miljon människor så jag fick frispel och sprang ut där ifrån och tänkte "jag hinner ner till stan" halvtre va klockan och V skulle bli hämtad tre.... Ner till stan, och väl framme hos apotekaren (eller vad det heter =) så sa hon "den är tyvärr slut, men den finns på sjukhusapoteket, ska jag ringa och få den undanlagd?" AMEEEEN, kom igen för fan!!! Jag hade såklart inte hunnit det, så vi fick hämta den idag istället.. Men en helt vanlig hederlig penicillinkur finns alltså inte på ett apotek.. sånt får inte ta slut, det är som vi skulle få slut på bensin... =)
Jaja, inte mycket att göra.. väl på jobb klockasn fyra pustade jag ut =)

Idag har det varit Malmoe sen kl nio i morse. Har ju varit hos frissan.. jag är nöjd men inte andra i hushållet =) han vill ha det ljust och det blev mörkt, inte så stor skillnad jämfört med innan, bättre nu bara =) klippte av mycket, men inte det heller för blotta ögat =) så det blev stor förändring men, med andra ord, inget som syns så mycket =) Huvudsaken för mig är att jag tycker det känns bra OCH DET GÖR DET!! Men ljusare blir det nog nästa gång för det hade nog också varit snyggt =) shiiiit vad jag är velig =)

Vilmer har fått dagisplats, börjar den 17/8 =) kul kul!! Abrahamslund it is!! Goodi goodi!
Nu får vi hoppas bara att mina mammadagar räcker till den 1/9.. det blir nog på f-håret..
Jag skulle ju få en kväll i veckan extra (totalt fyra kvällar extra på fyra veckor) men har bara fått två.. än sålänge sa dem, men dem andra två kommer jag väl inte se röken av! Får väl ringa facket igen imorgon, för nu är det massa skitsnack igen (från cheferna) om ändrade nedskärningsplaner, som facket inte är medvetna om.. och när det gäller mina chefer så känns det som dem gör nog allt för att slippa facket och försöka "blåsa" oss istället... Hade jag vunnit massor med pengar att jag slutat, och mutat alla andra som jobbar där att sluta =) så mätt på deras klydderi är jag!! Man kämpar själv på och försöker hjälpa till men vad får man, jo massa hittepo-siffror och ingen ordning.. Jag håller med facket-Linda där =) ska nog mejla henne nu direkt tror jag =)

Idag vill jag ha pizza =) jag är hungrig, arg och sugen på pizza! Det va fantamej längesen!!!

Vilmer går vilken dag som helst dessutom. Kommer han bara på att han kan resa sig själv (utan möbler) så hade han nog klarat det! Han är lite försiktig och mesar lite, men för min del går det bättre =) bättre att va försiktig!!

Nä nu kom andra hälften så nu blir det pizza, I hope!!

Haj!

Kommentarer
Postat av: Maalin

SA inte jag S-koppor? (dock med viss ironi vid de tillfället;) Imorn ska vi titta, tänk, kanske tvåkönat, då skyller ja på emil=). Abrahamslund, gutt då kan du komma hem till mej o roa oss under inskolningen;)HÄLSA vilmerpilmer. HAJPO!=)

2009-05-19 @ 20:48:45
Postat av: Jenny kollegan

amen förhelvete.. jävla sattans kuk chefer.. Men nu har du fått två dagar av mig nästa vecka.. Borde hjälpa till lite =)

2009-05-19 @ 22:13:40
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0