Mardrömmar!

Inatt har jag varit med om en tsunami och i två timmar (i drömmen) trodde jag att Jonas och Vilmer va "borta". Kan inte ens säga orden för jag blir helt till mig.. Det va en sån dröm ni vet som sitter i när man vaknat, som man kan börja gråta för när som helst för allt känns så verkligt!
Men dem va inte borta, jag hitta dem sen =) så det va en hemsk dröm men med ett gott slut.
Det knasiga va att sen när jag somna om, fortsatte jag drömma.. Det har jag aldrig nånsin varit med om =) det tyckte jag va lite fräckt..
Men USCH vilken dröm! Varför drömmer man sån skit, vad är det som händer i huvudet? Är det när man är helt slut som hjärnan flippar ut?
Jaja, trots drömmen har jag sovit mycket och relativt bra, Vilmer har också sovit bra och verkar betydligt bättre idag.
Men igår när jag skulle somna kom jag på mig själv att jag låg och vänta på att Vilmer skulle vakna så det va inte "lönt" att jag somnade för han vaknar ändå snart, HUR TRAMSIGT ÄR INTE DET? Då får jag nästan skylla mig själv kan man tycka att man får dåligt med sömn, men va f*n, det är lättare sagt än gjort.. det är väl den där kvinnliga/moderliga intutionen (eller hur det stavas =)
Jag ligger ju vaken för jag vill va där när han vaknar, jag vill ta hand om honom om han har feber, eller behöver dricka.. Men sover jag så vaknar jag så snabbt ändå så jag vaknar nog före honom så varför inte sova! Blir trött på mig själv ibland!

Tack för hjälpen med office, tror jag väljer att låna Jennys skiva =) känns lättare för mig som inte är alltför teknisk =)

Snart är det p-möte och för ett tag där trodde jag att jag inte skulle kunna gå, sånt är livet ibland men tråkigt hade det varit. Har sett fram emot detta nu i flera dagar =) Så faster Jennica leker med Vilmer några timmar sen =) TACK!

Nä nu ska jag packa Vilmers väska, borsta tänderna, göra frukost och sen går vi! Undrar om det är kallt ute, det blåser inte så mycket som igår tack och lov!

Ha en finfin dag alla trogna läsare =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oftast när jag drömmer mardrömmar fortsätter jag på samma dröm när jag somnar om igen. Om du förstår vad jag menar. Därför brukar jag ligga vaken i timmar för att jag inte "vågar" somna om. Jag drömmer sjukt mycket mardrömmar. Men en kompis (som har gått en hel del i terapi under sin uppväxt) har sagt till mig att det är så jag bearbetar mina problem. Så jag försöker tänka på det när jag återigen vaknar helt svettig med ont i magen mitt i natten!!

2009-05-07 @ 18:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0