I min ensamhet

9,9 kvällar av 10 är jag själv och nu börjar jag faktiskt trivas med det =) tufft först, men nu har jag "accepterat" läget och tycker nu det är mest mysigt efter att Vilmer kommit i säng. Han har sovit i en timme nu och jag har badat, kollat vänner och skrattat lite, målat naglarna =) och lite sånt smått och gott.. Nu kollar jag Roomservice och dricker ett stort glas kall coca-cola, jag tycker det känns rätt bra faktiskt. MEN, det är väl så man känner idag, en ren lyckoträff bara. Imorgon tycker man att det suger =)
Eller så är det för att det är onsdag, då vet jag att det är massa tv jag vill se men som inte Jonas vill se iallafall så det är skönt att va själv så man FÅR se det =)
Grey´s och Fråga Olle =) mina favvisar!

Imorgon är det personalmöte och jag längtar =) det ska bli så spännande att se vad dem har att komma med.. Jag satt igårkväll och "jobba" lite på ett nytt schema som jag och facket knåpat ihop.. Så gjorde jag lite småjusteringar bara, tycker det är ett riktigt RIKTIGT bra schema! Det tråkiga är att mina chefer kommer aldrig någonsin i deras vildaste fantasi ens gå med på det.. det skulle innebära, för dem, att dem jobbade vars en hel helg och några kvällar i månaden, men det skulle dem ALDRIG kunna tänka sig! DÅLIGT! Men annars är det verkligen ett superschema tycker jag! Både för mig och Christian (som jobbar mest) är det ett guldschema, men varför göra så sin personal trivs? Huvudsaken är väl att dem själv trivs, eller? Usch, jag blir förbannad bara jag tänker på det..
På vårt jobb är arbetsmoralen verkligen sån att dem ska ha det som dem vill, kunna säga och göra precis som dem vill, gentemot oss (personalen) och sen vill dem samtidigt att vi ska jobba r*ven av oss för att deras business ska gå med vinst. HELST ska vi inte tycka nånting utan bara säga "Yes SIR" och jobba på så svitten lackar! Och gravida ska vi definitivt INTE bli!

Nä, nog om det!

Nån som har en skiva med office-programmen? (word/powerpoint/excel/publisher)
Jag hade behövt programmen och går INTE och köper dem =)
Nån som vill hjälpe?



Kommentarer
Postat av: jenny

jag ser osse fram emot mötet imorgon.. o jag har office paketet.. jag tar med det imorgon.. om jag hittar det vill säga och att jag kommer ihåg det.. =)

2009-05-06 @ 22:34:46
Postat av: h

ladda ner skiten :) eller skaffa open office. helt gratis och lagligt att ladda ner och funkar EXKAT likadant som office och alla officedokument går att öppna med programmen. och ja, alla program från kalkylprogram till ordbehandling och presentationsprogram finns i paketet.

2009-05-06 @ 23:02:18
Postat av: Marie

Ladda inte ner Open office, det funkar inte alls överallt då jag haft det. Bättre om någon har skivorna till det "riktiga" office!

2009-05-07 @ 10:26:23
URL: http://mariehenriksson.blogg.se/
Postat av: annie

För dig och Christian??? Jag då?

2009-05-10 @ 21:39:14
Postat av: Mia

Eftersom jag och Åberg är dem med störst tjänster (och medlemmar i facket) har dem ju försökt utgå från oss, så det är ett bra schema för oss. Dem sitter ju inte och gör ett schema som är dåligt för sina medlemmar! Det är mig, Åberg, Jocke och Ulrik detta gäller, ni andra, du och Johannes, får tyvärr bara gilla läget och acceptera det Jocke och Ulrik bestämmer sig för. Jag och Åberg har lite mer att säga till om!

2009-05-11 @ 15:08:09
URL: http://misseufemia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0