Fika-onsdag!

Idag har det varit fika på stan i (nästan) flera timmar =)
Det är fantamej rätt kul att träffa Malin =) hon sitter inne på lite roliga storys!
Vilmer sov hela fikan så det blev mycket snack om ingenting!

Efter det så gick jag och Vilmer och handla och sen hem. Direkt på maten och gav Vilmer samtidigt hans middag. När han va färdig var det dags för vår mat att ätas. Efter det var det till att hoppa i plurret med lilleman sen välling och nu är han en helt utslagen hjälte som sover som en stock. Emellan allt det här har jag tvättat och hängt upp tre maskiner tvätt och plockat  undan och dammsugat. FINALLY sitter jag, för första gången sen jag satte mig på sängkanten i morse och steg upp, och andas ut =) När man går upp om mornarna tar man ett djupt andetag och håller andan sen hela dagen, och bara kör på, som en robot. Stannar man och känner efter om man är trött upptäcker man att man är Törnrosa som vill sova i 100 år. Ibland längtar man minsann till man ska börja jobba, inte bara för det är roligare för V på dagis utan för det är roligare för mig på jobb också, eller iallafall lite mer slappt =) här är huvudet i konstant stress! Jaja, alla dagar är inte såhär och även det dagar som är det behöver inte va helt hemska.. stressen kan va positiv och man har iallafall lärt sig hur man är effektiv så det heter duga! Jag trivs 9,9 dagar av 10 =)

Till helgen är det jobb, så då kan det lika gärna regna =) Det blev jobb även nästa helg, tur man tycker det är roligt att jobba =) och va glad för att jag inte börjat jobba fullt än Jenny, då hade jag inte ställt upp =) Vem vill jobba mer än 100 % =)

Ont i min hals har jag fått, känns nästan som man ska bli sjuk, men jag förtränger det, det är lika bra. Där finns inte utrymme i schemat att bli dållig!

På måndag ska jag till doktorn =) hoppas hoppas hoppas!!! Det ska bli spännande så in i bombens =) Jag längtar!

Nu är det over and out härifrån Hamngatan! PPPeace!

Kommentarer
Postat av: Jenny kollegan

nä de kan jag verkligen förstå att man inte vill jobba mer än 100 %. Men jag e verkligen tacksam att du ställer upp... Tack tack tack tack

2009-05-20 @ 20:50:03
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0