Corona!

Får man sitta och njuta av en kall öl en torsdag-kväll? Det känns fel men den såg så god ut =) och det är den också! Jag dricker sällan öl och hade en kvar hemma som jag köpte till när vi skulle iväg på personal-fest (jag vet, det är en evighet sen =)
Så nu kände jag att det va läge att bli kompis med den =) den såg så ensam ut =)

Personalmötet gick åt pipsvängen, trodde vi skulle prata sommarschema och lite personalfest igen, men det blev inget vettigt svar på nåt av det!
Nästa vecka är det nya förhandlingar med facket och jag är laddad till fullo =) Jag tror jag vill söka annat jobb annars.. Jag är trött på sånt här klydderi och HATAR INNERLIGT när det ska va nån jädrans tävling mellan chefer och anställda.. Vår ena chef ser det som en tävling och att han både kan och ska vinna, för han är chef. Jag tycker sånt är fel, jag tycker man ska va rädd om personalen, utan den hade det gått åt skogen PÅ RIKTIGT! Man kan väl arbeta MED personalen och försöka komma fram till bästa möjliga lösning? Varför arbeta EMOT och bara ha attityden "jag är chef så jag bestämmer!"

Tur man ska bli representant åt facket sen när man är tillbaka på full tid så man kan det man snackar om och vet vad som är rätt och fel, kom inte här och kom.. =)

Imorgon är det babysim, men Vilmer stackaren är ju förkyld forfarande, bättre dock, men inte frisk. Tror vi håller oss inne och myser, så han blir frisk fort. Nu har vi varit borta större delen av denna dagen så en liten lugn fredag kan väl inte skada, jag ska jobba på kvällen så då blir det väl full rulle för honom ändå, vare sig han vill det eller ej..

Coronan kallar..

Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0