Blandade känslor råder!

Ibland känner man sig lite kluven i kroppen, men nu tror jag att jag hittat rätt.

När vi kom hem från Thailand tyckte jag allt kändes tråkigt. Vårt vardagsrum har noll i "mysfaktor" och jag hatar det. Det är för här är lite kvar att fixa i lägenheten som man inte tagit tag i det. Golv ska läggas och nya fönsterbrädor ska sättas upp. Men iallafall, när vi då va hemkomna kände jag inte för nånting, här va bara tråkigt. Ville inte städa eller plocka i ordning, vad var meningen liksom.
Men nu, efter att ha spenderar några kvällar på IKEAs hemsida har jag hittat hur jag vill ha det. En skänk, en ny tv-bänk och ett nytt soffbord ska inhandlas snarast möjligast. Inga dyra grejor, ska bara vara svart och simpelt! Sen lite blommor (efter fönsterbrädornas uppkomst) och lampor i fönsterna sen är här klaaart!
Det är liksom inte så mycket som ska fixas, och det är definitivt inget svårt, det första hänger inte på mig bara. Och Jonas har övderdrivet mycket jobb just nu så jag förstår att han inte kan släppa allt heller.. men jag längtar så efter att få mysigt och färdigt. Så man kan slappna av när man sitter i soffan. Det gör man inte nu, man bara stör sig på hur här ser ut =)

Jag har blivit dålig på det där med bloggandet igen, men det är lite för jag har tyckt allt varit så tråkigt sista tiden.. Fast allt har skäl och förklaringar! Man kan inte alltid va på topp! Men nu är jag! Nu tycker jag läget känns kontrollerbart!

Imorgon ska jag ringa ett dagis för att boka in ett litet besök =) spännande! Det är ju dags att söka nu så vi måste kolla upp alternativen. Men det lutar åt Soldalen!

Nu kollar jag på Linda Rosing-programmet, va det nu heter, men shit pommes så tramsigt det är. Varför håller man på som hon gör? Få rätsida på dig själv kvinna!

Idag va jag hos tandläkaren två gånger, mest för att jag är så jäkla smart =) Hahaha, ELLER INTE!
Skulle va hos tandläkaren kl. 11 men när jag sitter där snällt och väntar, och tiden börjar ticka iväg mot kvart över undrar jag.. va det nu jag skulle va här? Jag hade aldrig en tanke på att dem kunde va sena utan jag bara fick en känsla i kroppen att det va nog jag som va fel på det =) och det va det, haha! Jag skulle va där 12.50. Vilmer ska va hos tandläkaren nästa tisdag kl. 11 så jag hade nog snurrat till det lite. Men jag blir så förbannad på mig själv.. att man inte kan hålla ordning på sig själv ens =) fast så är det väl när man har huvudet fullt av annat och andra!

Nu ska jag öppna mitt choklad =)

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0