Vilken huvudvärksdag!

Usch för denna dag, halva iallafall!

Morgonen va seg, innan vi kom iväg till Malin. Vilmer bråka och hade sig. Men jag såg vid ett tillfälle att två kindtänder nu är igenom och att två är på väg, så då fick jag genast mer och bättre tålamod. Tänkte "stackars liten, fyra såna STOOORA tänder på en och samma gång"
Sen gick vi till Malin och där har han varit hur snäll som helst, snackat och varit med massor, sovit mycket och skött sig själv för resten, eller lekt med Molly-Polly (hunden)
Men sen när vi kom hem.. då drog han igång. Mitt tålamod är nog det sämsta hos alla mammor what so ever. Jag känner mig jättehemsk ibland faktiskt. Det hör till mamma-livet att få dåligt samvete över massa bestämda beslut man tar men ibland känns det extra mer.

Det är precis som han kommit in i en period då han ska pilla och dra i allt, ALLT. Att han va i den perioden innan det visste jag, och att det hör till barnlivet visste jag också. Men jag visste inte det kunde va som det har varit idag. Det har varit helt MAKALÖST!
Man börjar med att säga "naaaaaaj, ajabaja" sen blir det "Naj! AJABAJA" sen blir det "VILMER, TITTA PÅ MAMMA.. NAAAAAJ" sen den 23:e gången så skäller man "VILMER, SLUTA NU! JAG SA NAAAAAAAAJ!!" Också vänder man sig om och säger tyst "UNG-hmm-hmm"
Jag vet, det låter hemskt, men så är det.
Jag är jättetrött på att va hemma med honom. Jag känner att jag kan verkligen inte göra allt det dagis kan, jag kan inte ens göra 1/8 del.. Han är jättetrött på mig och på att va uttråkad.
jag tycker ändå vi är ute och hittar på nåt varje dag, och NÄ, det är inte bara fika!
Men han är ändå trött på det. Det märks såå tydligt att han vill ha miljöombyte.
När han är hos mormor eller farmor en hel dag är han hur snäll som helst och har hur kul som helst.. Men hemma är det bara gnäll och skäll..
Ta inte detta fel, Vilmer är min påg, som förgyller mitt liv, men vi är måttligt trötta på varandra! Och ibland känns det tråkigt att man gör hans dagar så tråkiga!
Jag har så pass mycket vett faktiskt att jag vet att det är lite såhär det är för dem flesta mammor, och att det inte är nåt jag ska ha dåligt samvete över, men man styr inte känslorna!

Nu skicka precis faster Jennica sms, hon ville leka med honom hela dagen på onsdag =) Är du en ängel?

Nu ska jag hänga sista maskinen tvätt och sen facebooka lite =)
Efter det blir det en Twister som skriker efter mig från frysen, och till sist mys i den nybäddade sängen! Oooo, jag längtar!

Ha en underbar måndagkväll! Här kommer lite bilder!


Nä vi får ha in lite ljus, UPP OCH HOPPA MORSAN!


Egentid är viktigt säger dem =)


SÖT


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, va jag kan sjunga!


Penicillinen tar jag själv!


Här stoppar jag in en strumpa till nappen som ligger ensamt där inne!


Kvällsläsning!


Detta va roligt, att "bura in" dammsugaren =)


Cooling =)


Say WHAAAAAAAAAAAAT?


Ja, det är ju faktiskt min blogg, inte Vilmers =) här är mitt nya halsband!
Bilder: Privat

Kommentarer
Postat av: Sara Statoil

Ja du Mia, den där trotsen kan man ju bli gråhårig av ibland... Sen är det så att barnet visar sin trots mest för de som han känner sig tryggast med - dvs DIG!!! Och är de hos andra så är de så snälla så...

Räkna till tio, det har man har man gjort ett par gånger...

KRAM!

2009-06-30 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0