Onsdag onsdag onsdag!

Jag har sett en sån ap-fin tröja jag vill ha, en billig t-shirt, men den finns i Malmö, jag orkar inte ta mig in där. Det är lite av ett projekt numera.. Hade nån annan sagt det till mig hade jag säkerligen svarat med "gör det inte svårare än vad det är =)" men det känns lite sådär.. halvdrygt att masa sig in dit. Eller så är det mest idag, denna veckan, med student och sånt =) känns kanske lite podratt =)

Igårkväll va det jobb för hela slanten och det va trevligt, kändes skönt att komma hemifrån ett slag. Extra kul också att jobba när kunderna har en bra dag =) igår va ingen dryg eller jobbig faktiskt. Bara trevliga! Trevligt med trevliga människor!
På måndag inleder jag och Johannes första dubbelbemanningskvällen =) det ska bli så skönt att va två! Visserligen är det bara till 21 i år, för första gången, men den timmen själv sen kommer ju säkert gå jättefort.
Det är ju "svåra tider" nu så det är nedskärning på sista timmen där.. egentligen lite ologiskt kan jag tycka.. det är ju sista timmen det brukar komma folk som akut kommer på att dem behöver nåt PLUS att det är dags att börja med stägningsrutiner.. som igår hade jag kunder till 22.15, det kommer ju inte bli tidigare man är hemma iallafall. Men blir det helt jävligt säger jag bara att jag jobbar inte själv när det är så, ELLER så får vi göra klart det som går att göra klart innan andre mannen går hem. OCH HÖR SEN =)

Idag är det fika med MAAALIIIN!!! Sen får det nog bli en sväng till lekan idag också, det verka som V tyckte det va extra roligt igår med all sand! Och att han numera går så nu är det full fräs ifrån morsan =)

Ska kanske inom Erica (puss) i eftermiddag också. Jag är ensam hela kvällen så då kan man likabra passa på att göra nåt kul ju =) istället för att stå vid spisen och leka fru! Nä minsann, Erica vi kommer =)

Undrar om jag ska fixa studentpresenten eller om det görs av sig själv.. Jag är nämligen fattig som en kyrkråtta så jag hoppas innerligt att det görs av sig själv =)
Eftersom dem extra-tiderna jag fick from maj-månad inte kunde komma med förrän nu i juni (för att min chef tyckte det va klyddigt att skicka in ett nytt schema till damen som gör lönerna) så fick jag lite i lön nu i maj, och jag fick ju ta mindre mammadagar eftersom jag hade jobbat, man får ju inte jobba och ta mammadag på samma dag, såklart. Men så iallafall blir lönen nu bättre men ack så tomt det är nu...
Fick lite häromdagen, och det lät ju bra när det skulle va till skor som jag skulle "unna" mig själv som det så fint hette. Men jag fick betala det och det och detta.. så det blidde inga skossor igår, men mest egentligen för att dem inte fanns i svarta.. =) lite finns där kvar i plånboken men observera liiiiiiiiiite =)

Jag måste verkligen ta tag i att ringa min jäkla sjukgymnast för det gör så jäkla ont i mina ben nu, jag blir så jäkla trött!!!
Skulle ringt honom för längesen men ni vet, tiden bara flyger förbi fortare än Concorde!
Jag har problem med nån nerv som hamnar i kläm i min balle/höft och det gör att det gör ont i hela benet, för den nerven som hamnar i kläm slingrar sig runt hela benet ner och ut i foten. Det känns typ som det blixtrar i benet, som när det ilar i tänderna, så känns det. Det "värker" typ hela tiden nu men när det då "blixtrar" till har det hänt att benet bara viker sig.. man känner sig lite gammal =)
Det behandlas med IMS-behandling heter det, nålar in i muskeln som klämmer på nerven, gör att den slappnar av, inte så skönt, men skönt när det slutar ila!
Innan jag blev med Vilmer hade jag bara ont i ena benet, nångång, väldigt sällan, kunde jag ana nånting i det andra också men nu har det fantamej kommit i båda.. ÄR DET HÖG TID ATT RINGA HONOM NU?

Nä jag ska göra det nu direkt!

Haj

Kommentarer
Postat av: Sara Statoil

Hej...

Den där tröjan du vill ha... Den finns möjligtivis inte på Nova Lund? Jag ska dit imorgon! I så fall kan jag leta upp den och köpa den till dig.

KRAM!

2009-06-10 @ 11:01:04
Postat av: Mia

Mia - Sara

Nä men tack va kär du är =) tror det blir lite svårt bara för jag har sett den i en tidning så det kan va svårt att avgöra hur den är verkligheten.. Men tack för att du tänkte på mig!!

2009-06-10 @ 11:29:13
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Jenny kollegan

de låter lite som ichias som du har i benet.. kan de va de???

2009-06-10 @ 13:00:24
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Mia

Mia - Jenny

Ja det är det. Jag skrev inte det bara för det är många som inte vet vad det är =)

2009-06-10 @ 14:55:17
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Jenny kollegan

okej.. ichias har jag oxå haft.. vet hur jävla ont de gör.. Promenader hjälper... men jag vet att du e ute o går jätte mycket så då e de kanske bäst med massage eller vad de nu va du skulle på ;-)

2009-06-10 @ 19:55:40
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Mia

Mia - Jenny

Jag har haft detta i många år.. dem säger det ska bli bättre med inlägg i skorna, men det hjälper aldrig.. Det handlar om att jag måste få den muskeln (som klämmer på nerven) att inte bli överspänd.. Och än så länge går det bara att göra med nålar.. dessa behandlingarna har jag fått i snart 6 år.. är trött på det. Så nu när det försvann när jag va gravid blev jag lycklig.. men det fick jag inte va längre =) det gör så ont när man jobbar också.. Nä.. bara drygt! Ännu drygare va att min sjukgymnast hade en väntetid på typ 194 år =)

2009-06-10 @ 20:34:34
URL: http://misseufemia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0