Housekeeping!

Idag har vi varit hos mamma och pappa hela dagen!
I morse när vi steg upp skulle jag precis börja att dra av sängkläderna för att tvätta dem, sen dammsuga och sånt, ja det vanliga med andra ord, men plötsligt så tänkte jag "men va faaaaaaaaasen =) det ska ju va fint väder varför ska vi då ägna dagen åt att städa.. nä min själ, nu åker vi klockan nio till rydsgård!!"
Såna skitsaker kan man väl göra när det är dåligt väder.. varför ska vi förstöra en hel solig dag bara för lite damm på golvet, eller tvätt som ligger bra i tvättekorgen..
Så vi har varit ute i princip hela dagen lång. Vilmer har varit naken och mest njutigt! Och jag har fått lite färg, FINALLY!
Vi åkte hem vid halv fyra tror jag, då gick vi ut till ICA vid elgiganten och handla lite, sen gick vi hem och gjorde dinner. Efter maten körde Jonas till Lomma (tror jag) för att surfa och då, DÅ, då drog jag igång med att städa badrummet =) helt kunde jag tydligen inte klara dagen utan nån form av städning alls =)
Så nu känner jag mig lite mer avslappnad när jag fått gjort badrummet, vikt lite tvätt och tvättat lite nytt =) nu är det bara dammsugning imorgon!
Tror vi ska skaffa en städerska =) tar typ 80 kr/timme och för dammsugning och torkning av golv och badrum tar det nog inte mer än två timmar, det gör det inte ens för mig (om jag är barnfri) och det ska väl gå fortare för dem? En gång i veckan blir 160 spänn då, alltså... det låter kanske tramsigt i era öron men det kan jag LÄTT lägga på att nån kommer hit och gör det. Det besparar mig mycket både fysiskt och psykiskt! Blir detta ett alternativ så ska jag bannemej hoppa på det tåget!!!

Igår.. hmm, vad hände igår? Jo just det, jag träffa Malin såklart =) sorry! Hon är så fin, det ser så mysigt ut just nu att va gravid, TRO INGET, jag vill DEFINITIVT INTE va det, men det ser så sött ut =) hennes mage är så go!!
Snart påbörjar vi vår excorsist-ceremoni, utdrivningen!! Lille Silas ska ut!!!
Sen va jag ute och sprang på kvällen. Usch det är kämpigt må ni tro.. min kondis är inte på topp om man säger så va! Så ni som ser mig, jag vet, jag ser inte klok ut, jag ser ut som jag ska trilla ihopa och dö, men det gör jag inte, så bli inte oroliga! Jag vill gärna ha bättre kondis och jag försöker intala mig själv att man måste ju börja nånstans.. det är ju bättre än inget och håller jag bara på ett tag så blir den ju så småning om bättre.. eller?
Men emellanåt känns det som nån trär en påse över huvudet, kvittar hur mycket jag andas så får jag inte i mig nån syre =)
Aaaa, jag ger mig själv en klapp på axeln, du är flitig Mia!! Du försöker iallafall!

Imorgon händer nog inget spännande, kanske en fika med Erica på sena eftermiddan, men inget avancerat. Sen torsdag är det möte... ooooo exciting!! Just nu känns det som att alla kommer bli ovänner med alla, eller iallafall jag och cheferna kommer bli ovänner =) jag är i krigartagen. Tro man kan behandla sin personal, som FÖR ÖVRIGT, ställer upp som djur och finns alltid där för dem, men nu, nä NU får vi ju vad vi är värda. Men har dem inte insett sitt misstag och ändrat på det till mötet så ska dem fan få höra! Iallafall av mig!
Får väl gå in på lagert och köra lite meditation innan känns det som.. "andas Mia, ANDAS"

Fredag.. jobb

Lördag.. Trash-fest! Vad är trash när man bor i Sverige, nä inte Sverige, när man bor i sydöstra skåne? Är det "slampigt/hooker-trashigt" eller är det "smutsig/uteliggar-trashig" liksom?
Jag vill inte komma på en fest där jag inte känner nån (tror jag) där det visar sig att jag är det motsatta mot vad alla andra är =) aja det får bära eller brista helt enkelt =)

Nä nu kan jag tycka att det får va nog med bikini för idag. Det åkte på åtta i morse och sitter fortfarande på, så nu får det bli en god dusch och sen myskläder =) det är det skönaste som finns efter en dusch, bara myspys-gosekläder =)

Ha en fin kväll!
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Jenny kollegan

e de till matilda du ska på lördag? Min karr har oxå blirr bjuden. Vet inte om jag blir de automatiskt. Jag har träffat henne en gång för 5 år sen så jag vet inte alls vem hon e mer än att hon heter Matilda och kommer från stockholm..

De måste va samma fest.. Grillfest tror jag.. Jag ska iallafall inte dit för att jag inte känner en enda.. Jo du då om du ska dit.. haha.. ses på torsdag

2009-06-02 @ 22:31:28
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Mia

Jenny - Jag vet inte vem det är, det är Jonas som känner killen, Stoffe tror jag han heter. Dem bor uppe på kryddgatan och ska tydligen ha fest för dem varit tillsammans i 5 år (om jag fatta det hela rätt) Är det samma tycker jag verkligen du ska dit, jag känner inte heller nån, jo Jonas men hur kul är det och hänga med honom hela kvällen =) Kom igen jenny, du och jag - massa alkohol - kul =)

2009-06-03 @ 09:15:19
URL: http://misseufemia.blogg.se/
Postat av: Jenny

ja vi har pratat om de idag jag o danne asså.. en kompis till oss som heter Dominika e oxå dit bjuden. Så kanske de blir så.. Vi får se.. Kommer jag så blir de alkohol för dej o mej.. =) sen att man kanske fortsätter festa hos oss eller nått.. Stoffe heter hennes kille så de e samma människor.. Men jag vet inte om jag ska klä mig fult.. Palla sånt lixom.. Kanske jag ska ha på mig mina buffalo skor. De borde passa perfekt..

2009-06-03 @ 14:13:44
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0