Ångest..!?

I natt drömde jag att jag va gravid. Undrar om det va bara för jag skrev om det igårkväll... Jag drömde att det va som i verklighetens nuläge, att jag är protected och bara upptäckte en dag att magen blev stenhård, av en sammadragning. Ingen stor mage utan typ som det va när man upptäckte den första sammandragningen, typ vecka 17-20 nånting.. så va det liksom "oj, nä men va är detta som händer med magen..... SHIT JAG ÄR GRAVID!" Så tänkte jag i drömmen, sen vakna jag! Thank God!

Vi vakna halv nio idag, HALV NIO!!! Det är i senaste laget. Jonas va inne och sa hejdå vid sju, som vanligt, och då kände jag mig död så jag hoppades på att Vilmer också skulle sova en stund till, men typ bara en halvtimme eller nåt. Jag blir helt stressad om vi går upp över åtta. Helst hade jag sett att jag kände mig hyfsat alive när Jonas gick för det är en lagom tid att gå upp. Men då får man nog gå och lägga sig lite tidgare än jag gjorde igår. Jag behöver mina åtta timmar =)

Vi har varit flitiga och tvättat tre maskiner och bytt sängkläder i både en stor säng och en liten =), vi har dammsugat och tömt the dishwasher.. I hate it!

Nu sover V-P middag (Vilmer-Pilmer =)
Jag tänkte egentligen att han skulle sova i vagnen här på vår innergård så skulle jag ta ner datorn och sitta i solen lite, men precis när jag gjort oss redo så såg jag att det regna..? Men hallå, solen sken ju också.
Så nu är det helt svart på himlen men solen skiner ändå.. What to do? Jag skulle hänga ut våra sängkläder på tork också, finns ju inget som luktar mer gott än en nybäddad säng där sängkläderna hängt ute i sommarsolen =), men det smög sig pga regnet ju!

Idag är tredje dagen på raken jag lagar middag =) känner mig nästan lite huslig! Vi är så in i bombens oekonomiska när det gäller mat, tror vi slänger heeelt för många tusenlappar på det varje månad än vad vi egentligen borde. Tror vi hade kunnat spara mycket om vi bara brukade allvar.
Så det känns ändå lite bra att va huslig, genererar det i att det blir mer pengar till min plånbok så är jag nöjd =)

Idag ska vi äta korv-stroganoff, det kan Vilmer också äta! Försöker vänja han vid typ... ALLT, det är tajm för det nu tycker jag! Tråkigt att behöva handla alla dessa barnmatsburkar, tunga och ofantligt dyra!
Skulle egentligen försökt göra typ nån matlista.. över varje vecka, så slipper man tänka på det varje dag!

Kan Vilmer äta pommes? Jag hänger med på att han inte ska äta McD-pommes varje dag pga att det är friterat, men hemmagjorda kan väl inte va lika farligt? Om vi har det till middag, kan han äta det då också?
Jag har lite dålig koll på vad dem bör och inte bör äta.. Nötter vet jag att dem inte får! Senap hörde jag igår också. Men får dem äta ägg, mjöl och sånt, eller det är onödigt för magen eller nåt? Jag har ingen koll! Tips tack!

Jag har lite ångest inför den här jädrans festen på lördag. Eller, inte ångest, men jag tycker det är drygt. Ska man på fest så vill jag ju va fin - inte ful! Varför ska jag va ful för, varför ska jag va det när jag träffar massa nytt folk =)
Fick reda på igår att det är "trailer-trashigt" som gäller. Jag ska va smutsig och luffig helt enkelt, hur är man det?
Kanske nåt leopard-aktigt.. eller? Nä jag vet helt enkelt inte, har aldrig varit trashig =)

Nä nu ska jag nog passa på att göra lite sallad till middan, medans Vilmer sover!

Det blir nog ingen tatuering ändå.. Jonas verkar inte vilja släppa på sin tid.. SNACKA OM OSJYSST, jag vet =)
Och inga skor blev det heller =)

Höres!


Kommentarer
Postat av: Marie

I rätt mängd så får Freja äta allt. Hon äter våra måltider helt och vi började introducera det efter hon fyllt 1 år. Skulle vi äta på McDonalds så äter hon lite pommes och sen äpple/grönsaker, och sen kompleterar vi med något när vi kommer hem. Det är ju lättare att få dem att äta hemlagad mat, då vet man att det inte innehåller förmycket fel fetter eller friterat.. =) Men överlag allt utom nötter och väldigt stark mat =)

2009-06-03 @ 14:31:38
URL: http://mariehenriksson.blogg.se/
Postat av: mormor Evy

Inga pommes från Mc Donald, friterade i härdat fett, inte bra.

2009-06-03 @ 18:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0