Ut och resa?

Nu har jag börjat drömma om Thailand igen... det är jättejobbigt. Det sätter sig liksom på huvudet vare sig man vill det eller ej, så i vaket tillstånd är man liksom programmerad att längta efter Thailand och bara vilja resa igen =)

Visserligen ska vi åka, i Januari, I FYRA VECKOR =) och det har ju inte varit sommar här ens, med andra ord behövs det inte att jag går och drömmer om att resa =)

Vi har iallafall fått konstaterat att Vilmer också vill åka iallafall =) det är ju bra, slipper vi oroa oss för det sen =)
Han går runt och säger packa hela tiden =) Fast det är nog mer packa minus ett a = pcka
Det låter så himla sött, och han förstår att han är rolig för när man tittar på han så säger han pcka pcka pcka pcka pcka och skrattar samtdigt =)

Igårkväll va det jobb och det gick ju fort som vi befara =)
Vi är ju två numera, till nio, men tiden går ju sjukt fort! Det skulle ju varit tvärtom, att det gick fort när man jobba själv sen när man va två hade det ju inte behövt säga zooooooooooom sådär bara!
Men det skulle bannemej varit att arbetande nr 2 kom sju istället och jobba sen till stängning också, det är ju vid stägning det är mycket att göra.. men nä då, gör det lite invecklat vet jag!

Hahahaha =) igår när jag jobba så hände en fräck grej, Jenny du hade blivit tosig, oj oj oj =)
Vi har en gubbe, hur ska man uttrycka sig (?) som dricker alkohol HELA TIDEN och har nog gjort hela sitt liv, alkoholist vill säga!

Han bor precis vid statoil och kommer in typ fem gånger om dagen och köper två-tre öl per gång.
Och nu på sista tiden har han velat skriva upp öl på krita men får bara skriva upp en inhandling åt gången, sen måste han betala den innan han får krita igen. Och nu har han till och med lämnat sitt ID i pant till en som jobba i helgen för att få krita ytterliggare en gång, så nu har han två kritningar uppskrivna =) är ni med?
Iallafall, han kom igår när jag och Johannes jobba, men Johannes va inte där så jag va själv i kassan, och han ville SÅKLART skriva upp två öl.
Jag sa bestämt att det får han inte eftersom han har två skulder redan PLUS att vi har hans ID och att han redan lovat att han skulle betalat för längesen, så NÄ, det fick han inte. Min chef hade dessutom skrivit en lapp om att han får ABSOLUT INTE skriva upp mer förrän han betalat. Visserligen är jag stenhård, en krita sen är det bra, men andra kanske inte vet att det är så vi gör.
Vet ni vad gubben säger när jag sa bestämt NÄ?
Han säger "Amen kom igen, jag måste ha dem, jag behöver dem ju" Men jag fortsatte med mitt NÄ.
Då säger han (hör och häpna) "Vad gör du om jag tar dem och går då?"  Ja, sa jag, jag får ju ringa polisen. Då säger han "Ja då får du göra det!" sen gick han fantamej! Han tog två öl och gick sin väg!
Då har det gått långt, stackars människa!

Nu står här en pojk som kastar (mjukis)fiskar på mig =)

Hej på er!


Kommentarer
Postat av: Jenny

ja jag hade blitt tosig. Jag hade gått efter honom o tatt tillbaka ölen.. Fast iofs.. han e ju alltid helt nerbajsad så de vitt i fan. Men snopet om man stänkt dörrarna o han inte kommit ut...

Ringde ni polisen???

2009-06-16 @ 10:49:22
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: anonym

mannen är dement, kontakta hemtjänstens demensteam och berätta hur det ligger till. ett tips för er egen säkerhet.

2009-06-16 @ 10:57:45
Postat av: Jenny

nä jag tror inte han e dement. Han vet mycket väl va dhan gör o inte gör..

2009-06-16 @ 21:28:40
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: anonym

alkoholdemens. seriöst, kontakta hemtjänsten så får de lösa det.

2009-06-17 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0