A few days ago..

Jo då, det va några dagar sen jag va här inne sist.. Det går i ett i ett i ett hela tiden nu ser ni =) Im a busy woman (?)

Lördag.. va det jobb till nio på kvällen sen va det Öja av alla ställen, men det konstiga är att jag har aldrig varit en god vän med Öja förut, har aldrig velat åka tid för jag har alltid så underbart tråkigt. Men nu, NU ser ni.. nu har jag roligt! Har varit där två gånger på kort tid och haft det otroligt roligt!
Men det kan kanske mer bero på att jag träffat Challe båda gångerna =)
I vilket fall som.. Vi va först hos Challes syster, några tjejer, sen ville dem andra till Lite mer och Crazy partyt, vilket jag bannlyste direkt, hotade med att gå hem =) då gav Challe sig =) Nä, vi åkte med ner till Lite mer för att kolla läget, men till och med vakterna och ägaren själv sa "Här är hur lugnt som helst, knappt nåt folk" vilket gjorde det lättare för oss att besluta vad vi skulle, vi skulle till Öja!
Men hur kommer man dit där när klockan redan är halvtvå och det är en timmes väntan på taxi? Jo, NU SKA NI FÅ HÖRA!

Vi åkte limo till Öja =) helt grymt.. (pinsamt) =)
Där kom en snubbe och släppte av massa folk från limon på Lite mer sen ställde han sig bara bredvid bilen och och vi tyckte "har du inget att göra kan du köra oss"
Asbolut kunde han ju göra det för han kom från Trelleborg och va ändå bokad till dem som han släppt av, så han skulle ändå vänta på att köra dem tillbaka också..
TOPPERS JU.. Vi in i bilen och tyckte allt va grymt roligt =) vi tog foto och spela hög musik och hade oss, har nog inte skrattat så mycket på evigheter =)
Sen helt plötsligt slog det oss.. Va f.n kostar detta kalaset då? =) Kanske inte världens billigaste färdmedel direkt..
Så Challe fråga, och han svara.. "nä, men betala ni vad ni vill för jag är ju redan "betald" för ikväll, allt utöver det är ju bara extra typ.. "
Så han va glad och nöjd för den hundring han fick av oss =)
Limo till Öja för hundra spänn, inte dåligt det =)

Väl där inne så är det som vanligt, hinner inte mer än in sen är jag av med Challe och när man inser att man inte hittar henne så ringer man, ja då är hon som alltid påväg hem.. tråkigt tråkigt, men sån är hon, och jag ska inte säga nåt för jag är likadan. Ibland bara sticker jag!
Men jag träffa massa massa folk jag inte träffat på evigheter, va hur kul som helst!
Sen VÄGEN HEM... alltså... jag skratta och skratta och skratta.. jag fick inte luft så mycket jag skratta =) Kära lilla Amanda.. hon är helt knäpp.. så mycket miner och ljud och grejor hon har för sig.. =) aaa, det går inte att förklara men jag skratta så jag hade kramp i munnen.. =) det va lätt det bästa med hela kvällen!!! Tack du!

Söndag.. Va det fika med finaste Erica! Frukost på Espresso House va minsann inte fel =) Va jätteskönt att träffas och snacka skit lite, vi har inte setts på evigheter!! =)

Sen gick jag för att hämta plutt och jag lyckades väl hålla mig ifrån soffan typ.. en timme kanske, sen bara sögs jag mot den som en magnet. Slockna gjorde jag och sov till typ fem kanske..

Igår hände det inget speciellt, va en sväng med faster Johanna på stan, sen va hon här och åt. Efter det va det kväll med film och popcorn, har fått dille på popcorn, in fact.. jag skulle kunna äta en påse nu =) får jag nog göra =)
hold on..
..
Mmmm =) hann man till och med tömma diskmaskinen ju =)

Det va nåt jag skulle säga.. JOO igår när jag hade lagt mig kände jag mig sjukt knäpp. Vet ni vad jag låg och tänkte på..
Jag låg och tänkte på att om jag vann pengar, mycket pengar, så skulle jag låsa en miljon, så det inte gick att röra den förrän jag blev pensioner.. Så tänkte jag, men räcker en miljon då? Hur mycket blir det var månad?
Ja då fick jag ju först göra en uppskattning på hur länge jag tros leva.. lätt faktiskt! Jag va optimistisk och räknade på 30 år =) jag ska minsann leva till jag är 95 =) det är en del kvar.. Iallafall, sen fick jag ju räkna ut hur mycket jag skulle ha varje månad då.. "hur många månader är där på 30 år.. mm okej, en miljon delat på 360 månader, hur mycket är det?" Ja det va ju inte mer än typ 2700 kr så så jädrans smart va jag ju inte när jag tyckte jag va generös mot mig själv och la undan en hel miljon.. =) Men såååån tid det tog för mig att räkna ut allt detta i huvudet =) och när jag skulle sova dessutom..? Lite smått crazy!

Nu ska jag börja göra mig färdig, vi ska till Marinan ikväll  och lyssna på nåt "Sol, vind och vatten" nån hyllning till ted Gärdestad hörde jag! Kan väl bli lite mysigt kanske!
Vilmer leker med faster Jennica och ska göra hela kvällen så jag ska dricka nån öl tänkte jag =)

På torsdag kör vi =) till Ölands djurpark! Vi ska lämna in Jonas.. Nää skoja =) eller? =)
Nä men det ska bli lite kul faktiskt! Kommer åter på söndagkväll antar jag, så det lär ju inte bli nån bloggning nu på fyra dagar.. tur jag har min mobilephone så jag kan kolla fejjan, facebook is DA shit you know =)

Ännu en skum grej har hänt.. Jag har aldrig lyssnat på Röyksopp, never ever! Men lyssna på denna, den är faktiskt bra! Kanske för jag gillar Robyn.. listen!




Tack för idag, slut för idag!

Kommentarer
Postat av: challe

challe har hittat hit! =)... du observera att när du ringde mej va kl 02.53 och då väntade jag på bussen vid öja... och då tyckte du jag åkte hem rent för tidiiigt...för att citera dej "amen ska du åka hem redan stället har ju öppet 7 minuter till.." mohahahahaha....

2009-07-29 @ 12:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0