Ju tidigare desto bättre!

Ja idag vakna vi när Jonas gick, vid sjutiden, och det är minsann mycket bättre. Den senaste tiden har det blivit lite slappt och Vilmer har gärna somnat om till åtta-halvnio, men det blir för sent. För det första känns det som jag får börja dagen med att stressa. För det andra så är jag tröttare när jag vaknar senare. Även om jag får sova längre så är jag ändå piggare om jag kommer upp tidigare. Man kommer igång på ett annat sätt. Nu har jag ju redan hunnit göra mig färdig och allt, det hinner jag inte annars, om vi inte kommer upp i tid.
Nä, det får bli ändring på det igen, upp när Jonas går!

Håller på att läsa Maries blogg, hon håller på att skola in sin dotter på dagis. Jag vill inte.. den tiden kommer ju när jag också måste göra det, usch. Jag vill givetvis att han ska gå på dagis, men jag vill inte lämna honom. Innan om man funderade på sånt, som icke-mamma eller gravid så tänkte man att det skulle bli lite skönt att lämna på dagis, för dem får leka av sig, stimuleras, och jag får lite barnledigt, jobba så klart, men så känns det inte längre. Jag bara fasar för den dagen då han inte vill på dagis. Jag tror säkert det går hur bra som helst med inskolning och sånt, men den dagen kommer ju komma när han är ledsen och man måste lämna iallafall. Och i vårt fall med våra arbetstider kommer det förmodligen bli jag som lämnar och pappa som hämtar. Och vad innebär det? Jo, det innebär att jag blir den hemska föräldern som lämnar, och Jonas blir den underbara föräldern som kommer och räddar =) och får se lyckliga Vilmer komma springande, jag får lämna honom lissen. Usch va tramsig man är, men ändå.. så känns det =(
Jag tror jag får försöka att vänta med att fundera på detta =)

Nu ska jag va väldigt fru-ig och börja på maten, så jag slipper den sen i eftermiddag =)

Ha en bra dag!


 

Kommentarer
Postat av: Marie

Precis så tänkte man veckan innan inskolningen började- "det ska bli skönt att hon får leka av sig", men den känslan försvann direkt i måndags! Njut, njut, NJUT säger jag bara! Kram

2009-01-15 @ 09:34:06
URL: http://www.mariehenriksson.blogspot.com
Postat av: sara

Usch ja, jag kommer ihåg det som igår det där med att börja lämna ifrån sig barnen. Det gick smidigt med Maja men Milla var en pärs med många telefonsamtal och många vakna nätter, men det har ju löst sig till slut.

Ville bara säga att det är inte alltid fördel att hämta för Maja blir skitsur varje dag jag hämtar, hon skriker att jag är elak som tar henne därifrån, hon gömmer sig och vägrar ta på sig ytterkläderna, med andra ord KRIG. (fast det har ju också varit gånger man lämnat dagis med gråten i halsen för att dom gråter, men jag vet också att det går över på 1 minut.)

Men nu tycker jag att du ska sluta tänka på det och njuta av den tiden ni har kvar av ledigheten.

Skickar många possitiva tankar från Sövde

2009-01-15 @ 22:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0