Dream away!

Jag drömmer mig bort till Thailand =) och ännu mer nu när ett par vänner och deras dotter ska åka nu i mitten på februari! Jag är så avundsjuk så när jag fick veta det blev jag nästan förbannad och irriterad =) JAG VILL OCKSÅ!
Eftersom det är tiden som dåligt räcker till för herr egen-företagare, då det är jobb upp över öronen, så är vår lilla plan att kanske nöja oss med en veckas semester detta året, sen eventuellt nästa år ta Thailand och va borta lite längre, nånstans mellan två-fyra veckor.. Det va Jonas förslag, och det låter ju inte jättedumt, men jag vill åka nuuuuuuu!! =)
Får nog köpa det alternativet!

Vilmer mår mycket bättre, är än så länge feberfri, YEEEY!! Och han äter sin nya penicillin med aptit =) han gapar och gapar och gapar när den där sprutan kommer fram =) skönt, skönt att slippa försöka fixa och trixa med annan mat, och lura och hålla på. Nä denna luktar glass och han vill mer än gärna ha.
Det tönna va att av den andra penicillinen (den äckliga) skulle han ha 5 ml 3 gg/dag, totalt 15 ml. Den nya, som dessutom är god, ska han bara ha 2,5 ml 2ggr/dag, alltså 5 ml om dagen. Vad är det som är så svårt? Varför fick han inte den från början? När läkaren ringde igår så fråga jag om den nya va likvärdig den gamla, jag sa han, för det första va den nya nu typ samma fast annan tillverkare bara, och för det andra så va den även mycket bredare än den gamla, alltså den täcker upp mer och fler "sjukdomar" OKEJ! För mig låter ju den nya och GODARE mycket bättre. Så nu har jag försökt tvinga Vilmer med den gamla i två dagar, och han har klökts och kräkts och gråtit plus att jag betalat den i onödan, när vi kunde fått "glassen" från början, varför ska vissa alltid göra det svårare än vad det är?

Nä åter till Thailandsdrömmarna =)

Vassego och njut!

SÅÅÅ SKÖNT!!



















Titta där är Vilmer ju =)


Höggravid? Nja, kanske =)


Svullet!


Medtagbar bricka!


Ooo här va vi på en båt i typ 59 timmar, så varmt det va, jobbigt varmt!


Så här va mina fötter hela resan, mindre skönt =)
Bilder: Privat

Kommentarer
Postat av: Janni

Underbara bilder Mia, ja lite sol å värme hade inte varit fel så här års, usch kallt och ruggigt är det. Och vilken härlig mage du hade...=)

2009-01-29 @ 16:32:35
Postat av: Stina

Älskar fötterna!!! Dom saknar man inte direkt:-) Allt bra med er här e det fortfarande förkylt o lite febrigt på alla håll o kanter!!

2009-01-30 @ 08:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0