Den 1:a januari 2009

Ja minsann, idag är det nytt år, med nya fräscha ansträngningar och nytänkande.. usch va det lät klichéeartat..
Nä nytt år - mot högre höjder säger jag

Gårdagen va otroligt lyckad, det var jättetrevligt! Förutom att mobilen kom bort, vimlade ner i nån annans jackficka så jag fick inte tillbaks den förrän i eftermiddags. MEN, jag fick tillbaks den iallafall =) happiness!
Det va kanske lite stimmigt för Vilmer igår, fick lite dåligt samvete när han inte kommer till ro och kan somna borta så han va vaken jättemycket och jättesent, men han har sovit större delen av denna dagen och varit på strålande humör både igårnatt och idag =) så han har nog inte tagit skada =) men man får, som förälder, dåligt samvete superlätt!

Vi va hemma lite över tre och gav Vilmer välling sen somna vi, han vakna som vanligt vid åtta men fick välling bara sen sov vi alla till ett, det är lycka att ha ett barn som anpassar sig så bra =)

NU är det verkligen back to basic som gäller. Nu är allt med jul och sånt över så nu vill jag gå mot sommaren. Nu vill jag få det bakom mig och få en "vanlig" vardag igen, ibland är det faktiskt skönast när allt är som vanligt, och vardagligt! Nu ska man ju jobba en kväll var vecka så det kommer bli lite nytt också..

Känner mig lite kluven vad det gäller kursen jag hoppa på, helt plötsligt så kände jag bara "Näää, what have I done" kommer jag orka? Och jag har inte pluggat nånting på evigheter, man får liksom ingen riktig ro när man sitter här hemma. Men va ska man göra? Man kan ju inte fly hemmet direkt! Så jag får se. Det har ju samtidigt varit ganska mycket den senaste tiden, med både flytt och jul och grejer. Kanske det som gjort att man inte känt att det varit nåt roligt att plugga.. Jag tänkte att jag ska plocka fram grejerna nu i dagarna och försöka koncentrera mig och se hur det känns. Se om jag kan hinna innan skolan börjar igen, med att komma ifatt och samtidigt tycka det är roligt, inte bara pest och pina liksom. Och är det inte nåt som känns kul så skiter jag i det.

Nä jag har väl inte så mycket mer att säga.. känner mig lite slö och seg i huvet i dag så jag får nog gå och ta mig en av dem nyinköpta glassbåtarna =)

So looooong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0