Polis polis..?

Vet ni vad som hände mig i helgen.. Nä inte i helgen, i fredags när jag jobba?
Jag blev erbjuden jobb =) det händer ju inte varje dag direkt!

Jag stod och prata med två poliser på jobb så kom vi in på att jag började bli trött på mitt jobb, och att jag hade gärna velat plugga till nåt om jag haft möjligheten. Men som det ser ut just nu så går det inte.
Men skit samma, iallafall så fråga dem hur mycket jobb jag hade på "mitt" jobb. Och jag har ju det maximala, 100 % som tillsvidaretjänst. Går ju inte bli bättre!
(Återigen) Meeen iallafall =) dem frågade om jag kunde tänka mig att jobba i arresten? Det tyckte jag lät ganska intressant om det inte hade varit för det va timanställning.. Jag går ju inte från det jag har till timmar!
Men jag blev så imponerad över att jag ens blev tillfrågad!
Jobb är inget som man ska ta för givet och jag som då redan har det "bra" blir tillfrågad.. Jaaaa, det tyckte jag va kul!
Sen vet jag ju inte vad det jobbet innebär, men va f-n.. så länge man trivs så kan man ju ha vad för jobb som helst. Det finns väl ingen som kan tänka sig att ett jobb på Statoil är så där jädrans roligt.. så varför har jag stannat i fem år? Jo för jag trivs faktiskt (det går ju såklart, som allt annat, i perioder)
Jag tyckte det va kul iallafall =)


Nu är V på dagis och det gick väl bra att lämna. Han vill ju gärna "gnälla" och springa efter mig när jag går, men jag tror alla i den åldern är så, more or less!
Han som dessutom är en känslig kille och tycker mycket om mig =) så är jag glad om det bara är "gnäll".

Nä nu landar snart Lisa på Irland! Hoppas allt går bra! Im thinking of you!

Nu är det lite disco sen är det dags att CYKLA och hämta Vilmer igen.. Ja det går inte klaga på att jag inte rör mig iallafall. Synd att säga!
Sen ska vi hem, snabbt som attans så Vilmer inte hinner somna på cykeln. Äta sen hopp ner i vagnen för att sova och då ska vi ner på stan och träffa Malin och Silas.
Nä just det, vi skulle ner där direkt, äta på stan! Just det! Ska se om jag hittar lite brallor idag, både till Vilmer och till mig själv! Känns som jag är oförmögen att handla byxor till mig själv.. Äger noll och har aldrig ägt fler =)

Hepåde! (Roomservice-Johnnie)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0