Söndagar is the shit-shit!

Får man lov att ha en blogg och ändå inte blogga? Får man komma "av sig" och bara tycka det är så fruktansvärt tråkigt att blogga?
Jag försöker tvinga mig själv att skriva en liten liten snutt varje dag, men det är precis som att fingrarna hittar inte till blogg.se, dem vill inte in här!
Jaja, what to do, what to do!

Nu ligger Vilmer och pappa och sover så jag tänkte att jag kan passa på att tvinga mig själv =) nä, men där fanns väl än liten gnutta av skriverier i mig..

Va ute och gick en runda i morse och när jag kom ut trodde jag att jag skulle bli tvungen att gå upp igen och hämta vinterjackan.. kom på att jag inte har nån så jag strunta i det =) nä men det va riktigt höstigt. Det blåste som tusan och va riktigt kallt! Men så är det alltid det här nere i hamnen också.. när jag kom in bland civilisationen så va det lite varmare! Och sen blir man ju svitt av att gå också.
Men jag orka inte så långt, tråkigt utan dig Jenny =) så jag satte mig på en bänk och ringde mamma! Snacka om motion!

Jag har hittills hunnit med att tömma ett tvättställ med ren tvätt och sen fylla det igen med nytvättat och sen dessutom bytat sängkläder och tvättat dem.. känns som det räcker för idag!
Är det nåt man kan ha total kontroll över så är det städning! Jag gillar kontroll!

I fredags fika jag med Lisa, som flyttar till Irland imorgon.. Vi pratar inte så ofta men när vi väl gör det så är det som "vanligt" liksom, det blir liksom inte stelt eller att man inte vet vad man ska prata om. Det är så skönt med henne! Det är det som är en riktigt vän no-matter-what! Det är du det Lisa =) Tack för att du hade tid innan du åker!

Igår va jag och Vilmer-pilmer hos mamma hela dagen. Jag blev bortskämt med både lite barnfritt och god mat =) Fast jag är vuxen (nästan) och lever ett vuxet liv så blir jag lite mammig ibland! Hade jag inte haft Vilmer hade jag nog sovit där lite då och då, mest för att komma hem till mor och far och legat och kollat på en film i mammas knä eller nåt =) sån är jag! Fast jag är vuxen slutar jag nog aldrig va barn =)

Imorgon är det dagis 9-11, knappt lönt, men det är för han inte ska glömma bort stället! Jag börjar inte jobba förrän den 12:e så han behöver komma dit och hälsa på lite nu, så dessa två veckorna kommer han va där 5 dagar i veckan á 3 timmar om dagen!

Nä nu får jag göra mig färdig. Vi snacka om att sticka till Malmoe en sväng sen!

Hej

Kommentarer
Postat av: Kollegan

klart de e tråkigt utan mig =) så e de ju.. I rock.. Ringde dig innan men inget svar så någon promenad orkas de inte med ikväll.. Får ta de imorgon kväll. jobbar 6-18 imorgon... ciao

2009-08-30 @ 19:00:12
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0