Är det dags nu?

Är det dags nu att kanske börja blogga igen?
I dont knoooooow!

Jag både känner mig och ÄR säkert också otroligt frånvarande till verkliga livet.. eller jag är kanske just nu otroligt närvarande i verkliga livet och frånvarande i "låtsas"-livet.. frånvarande till allt som heter facebook och bloggning.. Känns nästan som det kan va mer åt det hållet =)

Tredje dagen idag är avklarad med dagis-inskolningen och det går (jäääättebra) scchhhh!!! Vi säger inte det högt för då börjar det säkert gå kass!
Vilmer springer glatt in och leker så snällt så, JO JAG VET, vad skulle han annars göra liksom =)
Jag behöver inte ens sitta med på golvet, kan sitta i ett annat rum, han verkar inte bry sig! Vilket är superdupergoodie!!
Imorgon kommer dock första gången jag ska vinka hejdå för en liten stund, tre kvart - en timme kanske.. Jag har en känsla av att det kommer också gå jättebra, FÖR VILMER.. men mig då.. mig är där ingen som tar hänsyn till =) mitt hjärta gråter!

Sitter och funderar på om det hänt nåt annat kul den senaste tiden, då jag inte bloggat.. Men NÄ, det händer inte så mycket bloggbart just nu!

Jag har bråkat med jävla förbannade försäkringskassan idag! Varför varför VARFÖR ska det alltid va nåt som händer lagom till utbetalningen?
Förra månaden va det att dem hade betalat ut för många dagar, så jag fick för mycket utbetalt. Ja det kan ju tyckas va lycka men inte för mig då jag jobbar samtidigt för att just SPARA DAGAR, så dem dagar dem betalat ut för mycket, dem behöver jag ju ha kvar till en annan månad.. Men nä, vi slänger in några extradagar på hennes utbetalning!!
Så får man själv ringa och meddela att det blivit fel. Så ska dem godkänna det, sen skicka ut ett återkrav på dem pengarna jag fått för mycket så får jag betala tillbaka dem typ 1-2 månader senare.. AAAAARRHH!! Im going crazy!
Och detta va förra månaden.. och vet ni då vad som hände denna månaden?
JO, då får jag ett papper om att dagarna räcker inte till till dem dagar jag begärt att jag vill ha föräldrapenning för för augusti-månad. NÄ MEN SE TILL ATT INTE BETALA UT FÖR MÅNGA DAGAR från allra första början, då hade ju dagarna räckt för crying out loud!
TUUUR detta är sista månaden med försäkringskassan!

Nä om jag ska ha gnällt färdigt för idag kanske =)

Tog några mysiga bilder på Vilmer för nån dagar sen så dem kan jag ju bjuda på =)

Ha det så jättebra ikväll och tänk en sekund på mig imorgon när jag står där på dagis och ska va en "tuff morsa" som inte visar sig blödig =)



Mysbus =)


Skrattar så mycket så han nästan ser lissen ut =)


Vila =)


Hejdå-då =)


Finast!








Puss på mammas mage!


Prövade morsans diadem =)
Bilder: Privat

Kommentarer
Postat av: Kollegan

cool mossa, cool Vilmer

2009-08-19 @ 23:28:01
URL: http://liljan81.blogg.se/
Postat av: Sofie

Underbara bilder tjejen! Du har en av Sveriges sötaste ungar iallafall.

2009-08-29 @ 19:26:59
URL: http://phie80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0