Vaccination = tårar =(

Ja, lillemannen fick sin 1-års vaccination idag och med den kom det tårar och feber, stackaren! Va inte alls i stöt. Nu sover han med en ipren i kroppen så han får kanske lite sömn iallafall.

Jag har hittat en jeansjacka, trots allt minsann. Har letat och letat och var hittar man? Jo på barnavdelningen på lindex, me like =) tur man är liten och nätt =) först fick jag tag i en stl 164 men när jag kom hem och fick provat i lugn och ro insåg jag snabbt att så liten och nätt va jag inte iallafall =) hade behövt en stl större. Det hade dem ju såklart inte så nu ikväll har jag och faster Johanna varit i Malmoe och hämtat en, dem hade =) så nu är det bra. Provade massa "vuxen"modeller också, men dem sitter inte som jag vill att dem ska, dem blir liksom bara.... vida, breda på nåt konstigt sätt..

Förhandlingar med jobb va det idag också! Vi kom inte fram till nåt men det kändes ändå bra tyckte jag! Vi ska träffas igen om ca två veckor och prova igen =) Cheferna vill dra ner lite på varje men vår "defender" från facket vill att dem först ska gå efter turordningen och låta så många som möjligt gå och försöka göra ett fungerande schema på bara oss som har större tjänster, hon vill låta oss som har tjänster och varit anställda länge ha kvar våra tjänster orörda. Så kan dem ordna ett tekniskt fungerande schema på det så är det ju finemang! Så det är det dem ska trolla fram nu (schemat) till nästa förhandlingar om två veckor. Ska bli intressant att se eftersom dem inte kan göra schema.. =)

Imorse va jag på mvc också, träffade min gamla barnmorska Monica =) hon är så go! Det va lite kul faktiskt att träffa henne, det är hur längesen som helst man gick där ju, känns som igår =)

Nä nu är det kväll minsann! En glass hade dock varit gott, jag känner mig helt pigg (kanske för jag sov innan =) sticker kanske ner i kjollan och köper en glass i burk =)

Ha det så bra och sov gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0