Vågar jag?

Idag va vi uppe och igång tidigt tidigt, eller ja, tidigt för att va oss. Finns säkert dem som är uppe innan sju =) Då gick vi upp iallafall. Drack välling sen gick vi och handla. Visste inte ens om Konsum hade öppet så tidigt. Men det hade dem!
Skulle städa badrummet efter vällingen och jag sprayade ner hela med medel utan att ha nån svampar eller nånting att rengöra med hemma, så det va bara att dra på sig kläder och ge sig ut. Men sen blev det gjort och det är ju så skönt med ett rent och helt badrum!

Efter det gick vi till Rebecca och flickorna, blev en slö liten träff idag. Väl där uppe så ramla nån konstig släng av trötthet över mig. Kände bara hur jag blev tråkig och ville gå och lägga mig, så trött blev jag!

Eftersom Jonas skulle jobba länge idag fick jag masa mig och Vilmer ut efter hans middag och gunga lite, tog en Red Bull på vägen så jag orka gå hem en sväng till farmor också =) V va så in i hundans trött så jag var tvungen att hitta på nåt. Bara sitta hemma när han är så trött blir bara gnälligt. Nu sover han som en stock efter att ha varit vaken sen två tror jag! Det är länge för att va honom.

Igår va vi i Malmö, typ ÖVERALLT! Först Entré, sen Triangeln och sist Jägersro. Ingen av oss va i shoppartagen men lite smått som välbehövliga kablar och nagellack blev det!

Imorgon kommer nog mormor en sväng, kanske en fika? Jag hade varit sugen på det minsann, det känns som det var längesen.. ELLER.. om det är fint väder kan man köpa en mumsig räk-bagel med sig och sätta sig i småbåtshamnen =) förra sommaren när Vilmer inte va mer än två-tre månader satt jag mycket där och löste korsord. Det var sjukt mysigt och rogivande på nåt sätt. Det var ofta tidigt på mornarna så det var liksom en perfekt start på dagen, man fick lite energi! Går inte nu längre, nu sover han inte så långa stunder!
Sen imorgon tror jag nog att jag ska försöka laga lite middag också, känns som det va evigheter sen jag gjorde det. Kanske lax och potatismos? Eller korv och potatismos, tydligen potatismos iallafall =) Oj, jag är nog hungrig =) dags för mister gubbe att komma hem med pizza kanske =) det är vad menyn bjuder på idag, och gott ska det bli!

Jag funderar förresten att klippa av mig håret =) oooo, blir nervös bara jag tänker på det. Har funderat på det länge och igår såg jag en tjej på tv som hade en grymt snygg frisyr. Just nu och ett tag bakåt så har jag varit så trött på detta långa.. det tar tid att göra vid och tyvärr är mitt hår av den kvaliteten så det är glatt och glansigt, precis som många vill ha det, men för fan.. inget funkar, knappt ett gummiband stannar på plats för tusan!! Blir så trött! Och det kvittar hur mycket jag klipper det och klipper ur och allt vad det heter, det är så jäkla tungt så skulle jag nångång få för mig att ha det nersläppt så bara hänger det, går liksom inte att piffa till det på nåt sätt. Så nä, jag funderar seriöst på att bli av med det och satsa på nåt förändrande i livet =) jag vet, det har jag sagt förr.. men nu känns det verkligen som det kanske kan bli av. Jag känner mig inte som en mamma i detta långa pisse-hår (väldigt anti är jag) utan jag känner mig mer som nån artonåring som går gymnasiet.. Jag vill känna mig som en mamma, inte gammal - ung men ändå vuxen på nåt sätt. Liiiite svårt att förklara! Men the big question is - VÅGAR JAG?
Det ska iallafall bli ljusare! Detta mörka tradiga ska väck - med besked!

Så nu ska jag kolla frisyrer!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: h

en konkav bob kanske? det är en sjukt snygg frisyr och lättskött.

2009-04-14 @ 20:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0