Söndagkväll..

..och huvudet värker!

Jag och vilmer kom hem vid fem-tiden och sen dess har jag sprungit runt som en yr höra. Jag har packat upp allt och kommit till rätta efter att vi varit "bortresta" denna helgen. Jag har dammsugat och jag har bäddat rent i alla sängar OCH jag har haft vilmer som tyvärr i natt blev jätteförkyld. Så han har inte varit alltför glad på mig när jag sprungit runt här och inte gosat med honom hela tiden. Men när jag äntligen va färdig så blev det quality-time och nu sussar han gott! Och jag sitter och äter sen middag, POPCORN, niiice!

Det är många som undrar why the name is "misseufemia".. Jag ska förklara!

Min farmors mamma hette Mia, gamla-Mia kallade vi alltid henne när vi var små. Men iallafall så är jag döpt efter henne. Och för till för nåt år sen trodde vi att hon verkligen hette Mia, eller kanske Maria, men så fick vi reda på att det gjorde hon inte, utan hon hette såklart EUFEMIA. Så med andra ord är jag döpt efter namnet Eufemia. Och det heter jag numera i andra namn. Mia-Mari Eufemia Andersson. Snacka om unusual!

Gott luktar jag också.. riktig spya! Eftersom vilmer har börjat käka mat så luktar det ju inte hallon längre när han kräks, och det brukar han faktiskt inte göra, men eftersom han har hosta stackarn så hostar han till han klöks, och en sån hostattack kom preciiis när han hade ätit och jag bar upp honom. Heeela axeln och armen var indränkt i grönsaks- och kalvpuré och lite äpple- päronpuré som en extra god touch där på slutet.. tror ni jag behöver duscha innan jag lägger mig i den nybäddade sängen.....

Jag har fått stränga order om att lägga in bilder i varje inlägg, it´s never gonna happen kan jag säga, men jag kan göra ett försök.

Nu måste jag lägga min 80-åriga rygg i soffan och titta lite på coyote ugly innan jag orkar kasta mig i duschen, så skönt det hade varit om nån kunde duscha mig, bära mi från soffan, sätta mig i duschen och tvätta mig, sen in med mig i sängen och klappa  mig lite på huvudet, oj oj, jag hade slocknat på väg in i duschen!!

Tack och godnatt!
Näkemiin


Gillar jag min bumbo?


Sjääääälvklart!


Finkostymen!
Bilder: privat


 

(så då va här tre bilder, räcker det i tre dagar då?)


 


Kommentarer
Postat av: mormor Evy

Ja då, det räcker med 1 foto/dag,han e ju så söt så jag kan inte se mig mätt på honom o varje gång jag ser en ny bild så känns han närmre.

2008-09-28 @ 21:11:00
Postat av: Sofie

Hahaha.. Roligaste tröjan med slipsen och allt. Me like!

2009-07-23 @ 14:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0