Denna gråa måndag..

..känns solig på nåt sätt! Jag är på bra humör och det bekommer mig inte särskilt att det är grått och regnigt!

Vi var uppe och stressade tidigt idag, halv 8 gick vi upp, sen skulle vi va på bvc 10.00. Det blev i det tajtaste laget, men vi hann!
Så idag var det dags för vaccination. Aldrig kul att se på men det ska göras, punkt slut!
Fick reda på att det finns ett nytt vaccin som ska bli obligatorsikt för alla de barn som föds 2009, men det finns redan nu att få men då får man betala för det. DET VILL JAG! Det har med lunginflammationer att göra och bvc sa att det är ofta såna bacillusker som finns på dagis och så. Återigen, DET VILL JAG HA!!!

Efter bvc skulle jag passa på att handla middag med mig hem men jag blir fan lika förbannad varje gång! Går man in på hemköp så har inte dem en sak, så går man förbi konsum  på gågatan och ska handla en andra sak så är den slut, så fick jag pallra mig ut till ica vid elgiganten också.. alltid samma visa! Jag går gärna det är inte det, men lite drygt bara att varken hemköp eller konsum kan ha ordning i sitt sortiment. Som när vilmer åt NAN 1, ja då va det många affärer som inte ens hade den i sortimentet, vadå ska jag ge han köttbullar med mos direkt eller?
Det blev iallafall middag till slut och det blir minsann fläskpannkaka idag, riktig höstmiddag, mmm!

På onsdag ska jag till frisören, vilket är välbehövligt för emellanåt känns det som jag tvättat håret med yes istället för shampoo, men mitt problemo är bara att jag vet inte riktigt vad jag vill. Ena dagen vill jag göra en mysig höstfrisyr med lugg, och andra dagen vill jag bara klippa topparna sen inget mer.. Men jag skulle iallafall vilja klippa det i en "frisyr" liksom, så jag kan ha det nersläppt, har det alltid uppsatt och det har jag haft dem senaste 36 åren! Dags för förändring!

Jag tror jag måste gå och äta frukost nu, det känns som magen vill det.

Ha det lika bra som vi denna måndag =)

Kommentarer
Postat av: Marie

Har det vaccinet släppts nu? Vi har snackat om det sedan i våras i vår grupp men då hade de inte det i Ystad. Helt klart dags nu då lillan ska börja på dagis i januari! Ha en bra dag!

2008-09-22 @ 13:32:32
URL: http://mariehenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0