VARMA VÄDERT

Det är kallt i graderna men ändå så himla skönt att va ute! Det blåser friskt på nåt sätt, det är gott att andas in luften! Och det är behaglig temperatur, det tråkiga är bara att när man väl kommer innan om dörren svettas man.

Idag har vi varit på rytmiken, skoj skoj, jag tycker nog i och för sig att det är mer roligt än vilmer. Han bara tittar oroligt omkring sig. Men det är nog som han checkar läget bara. När vi kom ut där ifrån va han så trött så han somna och sover nu fortfarande. Vi va en kort sväng på stan också med J och H men jag tänkte att nä nu får vi nog börja dra oss hemåt för vilmer skulle äta  igen vid halv 1, men han sover så gott än. Vi ska prova med mellanmål, för första gången. Annars brukar han ju få ersättning nu, men idag ska vi prova nåt nytt, han gillar det mesta (som är sött dock) så det är säkert uppskattat.

Vi måste MÅSTE köpa en skinnfäll till vilmers vagn. För det första så kasar han mindre då, sen för det andra så ser vagnen inte så gosig ut som den andra gjorde, behöver nåt som gosar till det för honom. Vill ha en svart, och det har jag sett att dem har på babyproffsen, men jag orkar inte masa mig upp där. Får bli en hel dagsutflykt.

Och vi får ge oss ut en gång till sen.. jag orkar inte!! Bara för jag inte var flitig nog och kunde fundera ut middag innan vi gick till rytmiken så måste vi ju gå och handla. Hade jag bara använt mitt lilla huvud så hade jag ju kunnat gå och handla direkt efter rytmiken, men huvudet är inte användbart idag, TROTS att jag ätit frukost, HÖR OCH HÄPNA!!!

Imorgon blir det stadsfika med S, det va längesen jag var på ett fik och tog en riktigt fika. Vad säger ni, ska jag ta mig en kaffe då? Måste ju vänja mig och lära mig dricka det!! Så jag kan gå där med min termosmugg..

Sen på fredag är det mammagruppen som drar igång, just det, jag måste ringa bvc, tur jag kom att tänka på det!
Vi har inte träffats på länge nu ju, så det ska bli kul att se alla andra små barn, dem förändras ju så fort nu!

Förslag på middag? Jag blir knäpp, det är LIKA TRÅKIGT VARJE GÅNG att försöka komma på!! Gillar Js mustiga pastagratäng, men det känns också som vi äter den två gånger i veckan.

Usch nu spelas curly sue, jag kan inte med den av nån konstig anledning. Det är en av världens finaste låtar men det bara knyter sig i magen när jag hör den, vet faktiskt inte varför..

"Your touch makes it hard to breathe, the shiver´s around me now, you´re so fine

The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die"


Some heavy, but good, stuff..

och vet ni en annan jag hörde häromdagen, på tal om bra grejor..

"So if you want to love me
then darlin' don't refrain"

vet ni vilken det är? Också en av världens finaste låtar, har det blivit på senare år!

NÄ ALLVAR! Nu hamnade jag i fablernas värld, där hamnar jag lite då och då! Back to reallity!

Tack för mig!

להתראות


 


Kommentarer
Postat av: Jenny på statoil

vi ska käka wraps idag med kyckling.. de e gott.. annars e lasagne mumsigt.. eller stuvade makaroner med korv... eller korv stroganoff.. alltid nått kanske ha de bäst

2008-10-01 @ 18:04:37
Postat av: Sara (svägerska)

Mat ja, har också haft torka på den fronten dom senaste månaderna. Idag blev det spagetti o köttfärsås (gjorde mycket så är morgondagen också räddad). I måndas gjorde vi kasslelåda, sån som jag tror att du gillar. Varade också i 2 dagar. Annars så gör vi mycket barnvänlig som korvstrogganof, pasta med olika såser, kyckling ris o curry, mm.

Och på fredgar äter vi makaroner o fiskpinnar Hahahahahah (om vissa hade fått välja).

Ha det bra och pussa Vilmer från oss

2008-10-01 @ 18:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0