SOLSÖNDAG

Klockan är minsann redan nio, jag har varit uppe sen lite i sju. Det va tufft idag men nu har jag gått och blivit pigg!
Båda boysen sover så jag tänkte att jag skulle ut och ta mig en runda i det soliga vädert, men min bäste bäste vän, The amazing iPod!
Musik i allmänhet är min stoora stoora passion men med hänsyn till Vilmer blir det inte så mycket av den biten numera. Då kan ni kanske förstå vad en stund med iPoden gör med mig? Det är häftigt!

Ska förmodligen ta mig i kragen och börja på spinning igen, med grannen kanske? Den enda människa jag mött på MÅNGA år som också tycker spinning är roligt. Alla andra man berättat för att man älskar det har typ.. dumförklarat en. Bara för ni inte orkar det så..!
Nä så jag ska bara bli av med den jääääävla bötern sen ska jag nog kunna ha råd! (Tror jag sagt det förut, om inte annat kanske ni kan räkna ut det själv, man blir inte miljonär av att va förälder!)

Igår va vi och kolla dagiset ju, vilket skit! Tur man får komma och kolla innan man bestämmer sig. Och jag som nästan redan hade bestämt mig, det lät bra. Men som jag sa igår, mycket kan va fint på ytan!
Nä.. barnen va ute max två gånger om dagen, dem små blev lämnade (av föräldrarna) utomhus ("separationen" blev lättare då) så va dem ute tills alla barnen hade kommit, till typ halvnio. Sen om det va fint väder va dem ute en stund på em också. ALLA barn fick inte ha blöjor mer än en stund på em, dem skulle ha nån form av underbyxa istället som gjorde att dem själv kände när dem hade kissat och bajsat, även 1-åringarna, det tyckte jag va lite överkurs! Det kändes lite som att det var för att det blev bekvämast för personalen, dem slipper ju springa och kolla blöjor då får dem ju barnen att komma till dem istället. Men det har funkat i många MÅNGA år att man kan "potträna" och bli av med blöjan på vanligt vis också.. Av egen erfarenhet så märker ju jag när Vilmer behövs bytas på. Är det bajs säger han själv ifrån, är det kiss känner man det på blöjan. Nä, jag kan inte riktigt förklara hur jag känner, men det kändes fel. Kan inte jag själv få bestämma hur mitt barn ska bli av med blöjan? Om det är nåt barn som är van vid att gå med kiss en längre tid i blöjan, då kanske inte den går och säger ifrån då heller bara för det är en underbyxa? Och ska dem springa i bara underbyxorna eller dem ska ha kläder på sig som måste tvättas hela tiden då, för dem kommer ju bli nerkissat? Nä jag fattar inte tanken!

Dem sov aldrig ute. Dem hade inga vagnar för "om vi går nånstans så är det så långa/korta sträckor så att ALLA orkar gå" Vilket då innebär att det inte blir särskilt långt eftersom det är små små 1-åringar som går där också ju. Vilmer kommer va ett år och fyra månader. Vilket i sin tur innebär att dem kommer aldrig göra några utflykter eller nånting ju. ALDRIG NÅNSIN! Och när dem väl är ute så har dem nån liten gräsplätt som är tråkigt inhägnad på nåt sätt. Inga gungor (vad jag såg) där va en liten lekstuga och sen en sandlåda. Mycket faktiskt!
Hela miljön, både ute och INNE, va väldigt stel. Inte mysig eller varm på nåt sätt. Så NÄ, där ska han INTE gå!

Nu har jag börjat fundera på utedagiset, som va mitt nummer två innan, jag är jäkligt sugen på det. Får kolla upp det tror jag. Det är svårt som fasiken! Jag ska lämna bort mitt barn nånstans, till någon annan, en hel dag. Hur vill jag då att allt ska va? Jo, som hemma! Går det? Nä! Hur gör man då så det blir bäst?

Nä nu går jag!

Trevlig söndag! (Idag är det pizza och Miami Ink, wiiiii)

Довиђења

Kommentarer
Postat av: jenny

vad var de för dagis? Låter förjävligt...

2008-10-19 @ 11:25:17
Postat av: KelocC

Godmorgon, sovit gott? :)

2008-10-19 @ 11:30:07
URL: http://kelocc.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hmmm.. ALLA ska gå! Men alla kan väl inte gå vid 16 månader och där är väl barn som är yngre?! Hmm... låter väldigt konstigt, ja!

Tycker du ska kolla upp utedagis och kontakta mig om tio år när jag får barn om det var en bra idé eller ej!

2008-10-19 @ 19:01:48
Postat av: Stina

Måste jag kanske också ta tag i det där med dagis!! Mina pojkar ska ju börja tidigare än Vilmer! jag känner en som hade sitt barn på det dagiset som tog henne därifrån dom tyckte också det va för mycket konstigheter...

2008-10-19 @ 20:58:27
Postat av: Anonym

Vet ej vilket dagis ni varit på-låter freaky!Hört att Erici skall vara bra,kanske värt att kolla

2008-10-19 @ 21:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0