SLAPPEMÅNDAG

Idag blir det mest slapp.. jag är trött. Vilmer har vaknat en gång i timmen och jag försöker att INTE ta upp honom till vår säng (bara för att göra det bekvämt för sig), vill att han ska bli bekväm i att sova i sin egen, som han en gång i tiden varit.

Får gå och handla mat till vår dietmiddag =) späänande... ELLER INTE!
Nä jag tänkte vi mest bara skulle ta det lugnt idag, ska tvätta ikväll och då blir allting alltid så stirrigt. Så jag tänkte att Vilmer kan kanske få lite lugnt nu på dagen. Plus att det känns som det är mycket i veckan, vet inte vad egentligen..
Imorgon ska vi iväg och fota Vilmer, det däremot är spännande =) Ska bli jättekul! Onsdag eller torsdag tror jag att jag ska färga håret (man har ju numera en granne som är frisör, TOPPEEEERS =)
Nä föresten, på torsdag går inte det, ska ju fika med Emilia och lilla Thila, så kul det ska bli att träffa dem.
Så det får bli färgning på onsdag då med andra ord.. samtidigt som rytmiken, nä men efter kanske. Men det blir ju samma dag. Sen fredag har jag inget än sålänge men det kommer säkert nåt.
Jag blir helt stressad av att ha två aktiviteter på en och samma dag =) fika går iallafall inte och kombinera med nåt annat.. kanske för att man sitter alldeles för länge.. med sin KAFFE, och TACK för mina vuxenpoäng Lisa!

Dagiset ja, fler än jag som tyckte det lät knasigt. Det va det nya ute på regementet.
Nu igårkväll satt jag och kolla massa om utedagiset, jag tycker verkligen om det. Det såg så mysigt ut också. Tänk.. barnen kommer ju kanske va helt slut när dem kommer hem. Jag menar, dem blir iallafall stimulerade på rätt sätt. Dem kommer nog aldrig komma hem och ha "spring i benen" Och dem är ute på massa utflykter och grejer, bara det tycker jag verkar vettigt. Än att sitta inne alltid och kanske va ute nån timme.. no no, inte riktigt min stil. Det är ju vi som föräldrar som formar Vilmer, och eftersom dem ska va på dagis ganska många timmar om dagen så är det ett ganska viktigt val. Jag förstår att man inte bara sitter rakt upp och ner och typ ritar en hel dag, eller nåt, på ett "vanligt" dagis.. men jag tror inte det utvecklar barnen som ett utedagis.. vi får väl se. Slutar säkert med att Vilmer också hamnar på ett "vanligt" dagis =) så jaag ska inte säga för mycket.

Och tack för tipset om erici, men den senaste tiden har jag hört mycket negativt om det, många föräldrar tycker t.ex. att dem är för lite personal, alla barn får inte den uppmärksamhet dem behöver, speciellt inte dem små som inte klarar sig själv på samma sätt som dem större. Och en kompis har berättat att dem inte klär på barnen ordentligt när dem ska gå ut, den här mamman skulle hämta sitt barn lite tidigare än planerat, när barnen va ute, och flickan va isandes kall och hade ingen halsduk eller vantar, detta va förra vintern. Sånt skrämmer mig.. Och ja, jag vill ha vilmer på utedagis =) men där är det ju jag själv som klär honom på morgonen, sen tar han ju bara av sig om han är varm.
Så nä ERICI blir det inte! Finns fler anledningar, men jag behöver inte skrämma bort er helt som tänkt ha era barn där =)
(Man kan se på IP-nummert från vilken dator kommentarer kommer ifrån)

Nä nu ska jag nog slänga mig och vila den lilla stund jag har kvar innan Vilmer förmodligen vaknar. Det va nog längesen jag skicka med lite pictures, jag gör det ikväll =)

Ha en kanonis måndag!

Zbohom

Kommentarer
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Vilken hektisk vecka du ser ut att ha, lägger ändå in en inbjudan på fika om ifall att du är ute och traskar ett maraton någon dag! Din IP-adress kommentar är sjukt kul om man vet bakrunds historien! :-) Kram till er båda!

2008-10-20 @ 10:08:56
Postat av: Lisa

Nu gjorde Rebecca mig jätte nyfiken. Vaför denna kommentar om IP-adress?! Vi får nog helt enkelt ta det vid ett annat tillfälle!!

2008-10-21 @ 14:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0