MIXTISDAG

GRATTIS REBECCA på 25-års dagen (gammal gumma) Ja vi har ju redan visat vår underbara sångröst idag =)

Idag är det mixning som står på agendan!
Jag ska göra egen äpplepuré tänkte jag. Har massor med äpple hemma och det är det enda jag ofta glömmer köpa när jag ska handla mat till Vilmer.. SÅ, varför inte göra egen?
Jag var ju redig och bakade igår, då kan jag va redig idag också och göra min egen barnmat!!

(Just nu äter jag frukost och gissa vad jag äter....... kan det va äpplekaka med vaniljsås.. NÄ, det är vanlijsås med äpplekaka =)

Idag tror jag dessutom vi ska ta oss i kragen och gå och väga Vilmer, har sagt det länge nu, men nu är jag så nyfiken så jag måste tvinga oss dit!

Sen imorgon är det rytmik i vanlig ordning, gäller att inte bryta dem STORA stora rutiner vi har!

Jag tänkte precis på nånting jag skulle skriva, men sen när jag skulle skriva det bara flööööög det bort från fingrarna.. och nu har jag inte den blankaste aning om va det var! Hur funkar minnet?

Är där nån som läser som vet var man kan hitta bra översättning på det hebreiska språket hade jag varit tacksam om ni tipsat mig!! (nästa tatuering)

Ooo, måste köpa välling, ska prova det till kommande natt.. så spännande!! Undrar vad som tycks om det?

Undrar om landstinget försöker blåsa mig?
I mars va jag hos tandläkaren på vanlig årlig kontroll, men eftersom jag var gravid kunde dem inte röntga tänderna så tandläkaren kika i munnen och gjorde allt som skulle göras och tyckte allt såg bra ut med blotta ögat, men hon tyckte jag skulle komma tillbaka i augusti/september och göra en röntgen, och hon sa även "Vi kallar dig då" men till poängen.. Jag fick betala för en röntgen då så skulle jag slippa betala nåt när jag kom ´till hösten´ sen, bara in och röntga sen gå igen... nu är det snart november och jag har inte blivit kallad.
Tänkte jag skulle ringa dit själv idag, men JAG LOVAR, där är säkert nåt fel nånstans så jag lär få betala för en ny röntgen!

Snart snart snart ska vi kolla på dagiset.. spännande! Det känns konstigt om man kopplar bort verkligheten för en sekund och tänker på att man har en son, EN SON, den underbaraste sonen i hela stora vida världen! Men nåt som känns ännu mer konstigt, det är att han ska börja på dagis! Just nu känns det bara som att han alltid kommer va såhär liten och jag alltid kommer gå hemma (det hade jag inte orkat, jag vill jobba!) men det känns på nåt konstigt sätt som att såhär har det alltid varit och kommer alltid va! Men han ska ju på dagis, lille plutten, leka med kompisarna och FÖRHOPPNINGSVIS komma skrattande när man kommer och ska hämta. Sen hem, äta middag, och bada och kanske lite bolibompa, sen är det läggdags.. tänk vilket familjeliv man har!
Tänk istället Mia när du ska gå på föräldramöten.........

Ha en underbar tisdag! (Framför allt R.M and the girlz, för eftersom dem inte har en egen födelsedag ännu så får dem ju ha din, eftersom dem är i dig =)

Ha det

Kommentarer
Postat av: jenny

syrran har en kompis som kan hebreiska. Prata med sara så kan hon kanske fixa de...

2008-10-14 @ 10:20:29
Postat av: xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg :P

2008-10-14 @ 10:24:08
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Jag tackar ödmjukast för gratulationerna och era sångröster lät jättebra, åtminstone i mitt huvud! :-) KRAM

2008-10-14 @ 11:02:29
Postat av: Jenny på statoil...igen...

sara ska föresten åka upp till henne nu på höstlovet så om det behövs ritas eller nått sånt så kan hon göra de då ju. hebreiska bokstäver e väl tecken oom jag inte har fel för mig...

2008-10-14 @ 11:40:26
Postat av: Lisa

Det där med tandläkaren är sjukt. Jag är med i Frisktandvården. Så nu betalar jag en summa i månaden. Kvittar vad tandläkaren gör, eller inte gör, så betalar jag samma. Problemet är bara att jag har inte blivit kallad på typ två år. Känns verkligen som att de har satt det i system att inte kalla nu när de ändå får mina pengar. Dessutom HATAR jag tandläkaren, är jätte rädd, så det är ju inte så att JAG ringer fast jag känner mig lite,lurad...

2008-10-15 @ 15:28:26
Postat av: Anonym

Här är en

2008-10-15 @ 16:15:48
URL: http://www.dicts.info/ud.php?k1=200&k2=

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0