FIKATORSDAG

VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT:
Till en början vill jag bara säga.. jag har funderat lite idag, och jag förstår er som tycker det är drygt med dessa person-rebusar. SÅ.. jag kommer numera nämna hela namnen istället, delvis för jag tror inte det finns någon i min omgivning, eller iallafall inte många, som skulle ha nåt emot att bli nämn via endast namn. Och finns det någon som har nåt emot det, tycker det känns konstigt eller obekvämt på nåt sätt SÅ SÄG TILL för då gör jag inte det, men utan att ni säger nåt så kan jag inte veta.. och jag kommer inte ta illa upp om det är så att ni inte vill bli nämnda!!



Idag har vi varit och fikat med Rebecca. Stina och hennes kompis va också där en liten stund, men dem hade varit där sen en bra stund tillbaks så dem begav sig.
Vilmer sov mesta dels av tiden, men det var nog bara skönt för honom, han får ju inte sova så mycket utomhus. Och han sov inte så länge här hemma i morse så han var MEGA-trött när vi kom ut.

Vi prata lite dagis idag, och som jag sagt tidigare så ska vi ju snart titta på det vi vill och hoppas på, om det nu är av intresse i verkligeheten vill säga.. Men idag när vi prata så blev jag mer och mer sugen på ute-dagis. Dem barnen är ju så mycket mer friska. "Ja men dem kan inte leka som barn gör inne, med leksaker och sånt" Nä, men så små barnen är när dem börjar på dagis så vet dem inte så mycket skillnad på vad dem leker med, dem är ju bara ute efter att ha roligt, sen struntar dem ju mest i VAD det är dem har roligt med. Och det är väl bara roligt om man kan forma barnen lite så dem tycker om att va ute mer. Så som samhället ser ut idag så är det ju mycket data/tvspel.. är det inte nyttigt då att försöka få in lite uteliv?
Och dem står ju inte där ute i alla väder, dem är ute så mycket dem kan, men dem står ju inte där om det är full orkan och 50 minusgrader.. Nä ja vet  inte, jag tycker det verkar lite vettigt. Och som en som jag prata med sa (som har sina barn på det dagiset) dem åker på massa olika utflykter och grejer, mycket mer än vad andra dagis gör. Ett vanligt hederligt svenskt dagis ser jag framför mig att dem inte är ute mer än typ max två timmar, sen sitter dem och ritar, leker med lera, eller vilar.. det finns väl mer för barnen!! JAG TROR att dem utvecklas SÄKERLIGEN mer av att va ute i naturen än att sitta och rita. "Låt barnen va barn!" Det är dem, dem är det på ett sätt som utvecklar dem mer bara!

Nu kom minsann Jonas hem, han har varit redig denna veckan! TACK ♥

Imorgon ska vi gå och handla gourmetmiddag, mums, och sen när vi ändå är i willystrakterna ska vi hälsa på lilla Ella en stund! Och imorgon är det fredag. Fredag fredag fredag fredag wooooooooooooow (radiocity 107,0) men vad gör det, det gör ju ingen skillnad när man är förälder. Man har måndag hela veckan, ELLER så kan man va lite positiv och se det som fredag hela veckan!

Ha det fint denna torsdagkväll, har ni tråkig kan ni alltid hjälpa mig tvätta!!

Adéu


Titta vad jag kan!


Är det här man går och dansar?


Giiiiiiiivakt!!


Ööee, golvet är smutsigt


Guuud va du är rolig morsan!


Också lite kärlek!
Bilder: Privat

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hehe... känner mig som värsta nazist bloggaren nu med mina bokstavs-rebusar men okej, nu förstår jag ju varför du har skrivit första bokstaven. I vilket fall som helst så bryr jag mig inte om du nämner mitt namn!

Skulle egentligen nämna att jag själv är mycket för ute dagis... fast jag inte ens är i närheten av att skaffa barn men känner liksom du att naturen kan väl bara vara bra! Hörs det att jag är scout, eller?

Väldigt fina bilder på Vilmer, som vanligt. Tycker väldigt mycket om "givakt"... Fast okej, han är väldigt söt på alla!

KRAM

2008-10-09 @ 20:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0