STÄDHJÄLP SÖKES =)

Idag har varit en sån dag då man bara MÅSTE asa fram dammsugaren. Vilket man egentligen behövt den senaste veckan men som man skjutit på för man har inte orkat/haft tid/velat. Men idag var jag tvungen! Och givetvis måste man ju välja den dag då man samtidit har tre mount everestar med tvätt och tvättid på fem timmar, låter kanske länge för er, men för mig räcker det dåligt till.
Nån som vill komma och hjälpa mig att städa typ en gång i veckan hade räckt..?
Jag tror jag ska börja med att en dag i veckan är det typ städedag, så får man rutin på det hela och har man ändå inga planer den dagen mer än att sitta hemma kan man lika gärna bestämma att då städar vi. Kanske göra det till en kul grej för Vilmer också, så det inte blir "aaah, nu måste vi städa, AAAAHH" för när han blir större då så kanske han inte vill hjälpa till, men gör man det till nåt som är roligt så kanske han vill hjälpa mossan lite =)

Igår hade busen feber minsann, 39,3 som högst, usch! Jag får så ont i kroppen när jag har feber så jag tyckte så synd om honom. Ni vet riktig febervärk, när det gör ont i varenda muskel, till och med i skinnet. Usch! Men idag har han bara haft lite, inte alls som igår, så det har inte varit speciellt märkbart.

Nu sover han gott och jag ska snart ta det sista som hänger på tork där nere, sen ska jag unna mig en glass =) Sista tiden har jag bara varit sugen på glass hela tiden, glass glass glass i stora lass =) Mums, gärna krossad choklad!

Imorgon är det avslutning på rytmiken så vi kanske pallrar oss dit, får se hur Vilmer mår, vill inte smitta andra, och vill inte att han ska göra nåt han egentligen inte orkar. Man vet ju själv när man känner sig krasslig, orkar ju knappt göra en macka, så ska jag tvinga i väg honom att sjunga, nä vi får helt enkelt se! De senaste två nätterna har han sovit som en hussa också så jag kanske inte orkar heller =)
Vi ska iallafall upp till Rebecca på eftermiddagen, men där sitter vi mest slängd i en soffa och jäser. Efter en sån sträcka upp dit så orkar man inget annat, och Rebecca orkar SÅKLART inte heller nåt annat, hennes orsak är kanske lite bättre än min =) Imorgon är dessutom min gissningsdag och eftersom jag givetvis har rätt, SOM ALLTID, så kanske det blir mitt under vår vistelse =) eller kanske på kvällen, så slipper jag bli helt stirrig =)

Imorgon har jag en uppgift att klara av så det måtte jag minsann fixa! Det står till och med på min kom-i-håglapp =) Vilmer har varit oförsäkrad nu i två veckor, och det ska minsann inte få fortlöpa så. Nä, imorgon är han ett försäkrat barn!! Sånt får man inte glömma, fy mamma!

Har varit lite dålig på att ta foto också den senaste tiden, så imorgon ska jag nog bruka lite allvar. Men den senaste tiden har varit konstig, ur gängorna liksom. Undrar om det är för att Vilmer har varit krasslig, eller för att det varit riktigt höstväder.. ELLER för att det varit lite med saker på planeringen för en gångs skull. Ibland är det precis som man fungerar bättre när man har ett tajt schema, när det är mycket som ska göras och fixas. Då jobbar man effektivare på nåt sätt. Men när det va så så försökte jag dra ner på planerna för det kändes så "too much" för oss att klara av, att ha nåt att göra varje varje dag, MEN man funkar kanske bättre så helt enkelt.. Jag är en människa som ÄLSKAR rutiner därför vet jag inte var jag ska ta vägen när dem spricker, då känner jag mig lite lost liksom..

Ha det mysigt i natt, det ska jag i min nybäddade säng =) Mmmmmm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0