STÄDETISDAG!

Känns som det är det enda jag gör, städar. Men hellre städa för mycket än för lite. Man ska väl inte behöva ursäkta sig var gång det kommer människor på besök.. Jag är ju faktiskt mammaledig, och hur lite man än vill städa så kan man inte säga att man inte har tid iallafall, för det finns faktiskt. Kanske inte för tvillingmammor eller flerbarnsföräldrar, men för oss med ett barn så går det faktiskt =)

Igår va jag och Vilmer ute en sväng med Erica och så fint det va ute.
När vi skulle gå och möta henne vid lindex så på gågatan fick jag bara en varm känsla inom mig, framför allt så slår det mig då och då att jag faktiskt är ganska lycklig. Livet känns bra, men framför allt så va det den här julkänslan som infann sig. Jag älskar snö och kall, kylig luft! Inte regn, grått och kallt, utan snö, sol och kallt!
Jag sa till Erica "jag kom på mig själv med att jag gick och log" Det känns ju bara så bra! Hoppas det håller i sig också bara!
Hoppas det blir likadant väder idag så vi kan å ut en sväng, kanske ner vid havet, är så trött på gågatan och alla dessa människor man ser varje dag. Lite nya ansikten hade inte skadat, kanske dags för lite miljöombyte..

Igår fika vi med Lisa, det va jättetrevligt att träffa nån som känner en mer än väl, hoppas vi kan ses snart igen. Blir lite fööör sällan tycker jag!
Stina and her family va också där, men vid ett annat bord =) Stina hängde med grabbarna.. Vi prata om kyrkis nån dag, så vi får väl pallra oss dit med the kids så dem kan leka av sig! Och vi mammor kan sitta och snacka skit, eller hur va det?

Nu är det inte långt kvar tills vi ska gå och ta ett litet familje-foto =) ska bli spännande!! Hoppas det blir nåt bra bara, man är ju sä självkritisk när man ser sig själv på foto!
Noooo, det ska bli plusgrader imorgon, och grått... =( pi katten!

Imorgon kommer Sally och Hemi hit. Sen på kvällen skulle Jonas bowla, Erica, gå en runda?

Och vet ni, jag har blivit tveksam på min tatuering..... Eller inte på tatueringen, utan på stället där jag tänkt ha den. Jag gör alltid såhär med stora grejer, precis innan så börjar jag vela!
Nu har jag funderat att kanske ha den på sidan, vid revbenen, och jag tänkte nångång att det hade varit fräckt på vaden.. WHAAAT! Och jag har tänkt längre ner på ryggen, och sidan om ryggraden, inte mitt i liksom. Jag har tänkt massor!
VAD SKA JAG GÖRA? Jag har tänkt på det maskulina stället, inne på det tunna skinnet på armen, på undersidan av överarmen.. Jag vet inte vad jag ska, kan nån hjälpa mig?

Glömde ju ansöka om föräldrapenning denna månaden, kom jag på den 10:e november att jag inte gjort, så jag fick väl tag i telefonen och ringde fk, och så bra dem har blivit. Dem har till och med öppet lördagar och söndagar, och till 21 på vardagarna, det va väl på tiden. Men så iallafall så sa jag att jag hade glömt och det måste man göra innan den 20:e föregående månad och bla bla, så sa hon "vem har lurat i dig det?"  Vi har ingen sån datum, men såklart är det ju bättre desto tidigare, så man vet att ärendet hinns med. Så jag gjorde det den 12:e (såklart glömde jag det den 11:e) och jag får pengar imorgon. Det va väl skönt! Så det kan man göra i stort sätt ner som, senast två veckor innan du ska ha pengarna!

Har lagt in annons på blocket på vår gamla vagn så vet ni nån som känner nån som vet nån som kanske behöver så säg till. Annonsen finns HÄR

Nu blir det massvis med foto för resten!


Bus bland täckena =)


Oooooo


Titt-ut =)


I´m in heaven!


Gosar!


Och busar!


Vaaar är Vilmer?


Yo, här är jag!


Fin i randigt!


Vad finns där nere?


Allvarlig..?!


Nu reser jag!


Busig!


Wiiiiie!
Bilder: Privat




Kommentarer
Postat av: Stina

Nej det där med att städa har vi inte mycket med tid övet till!!! Men idag så har jag redan hunnit putsa fyra fönster o klockan e inte ens tolv! Känner mig riktigt stolt:-)

Höres Kram

2008-11-25 @ 11:58:18
Postat av: Jenny på Statoil

fanken va han e söt, den där lilla Mr Vilmer

2008-11-25 @ 12:32:03
Postat av: Erica

Jaaa... jag vill ut och gå... men den här gången tar jag på mig långisar för fy f-n vad kalla jag var om benen igår... =)när vill du gå? Jag slutar strax efter 3 så om du vill kan vi gå då och sen gå hem till mig, baka tille pepparkakor och dricka glögg/julmust? Hur låter det? skicka ett sms så jag vet bara... Kramar

2008-11-25 @ 18:11:43
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Naw va han är gullig ditt lilla troll!

2008-11-25 @ 20:34:53
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0