Gryningspyromanen sabbar..

Ja.. han sabbar inte bara ställena han leker scout på utan han sabbar även för dem som inte är s.k drabbade!
Nu får vi inte ha vagnen i vår trappuppgång längre. För er som inte vet hur vi bor så har vi en alldeles egen trappuppgång där vi kan ha våra grejer, bara vi som använder den porten, här är bara en lägenhet. Därför har det varit PERFEKT att ha vagn och den nye cykeln där, men nu i morse satt där lapp om att pga ökad brandrisk ska ALLA saker väck! Vad gör man? Det finns ingen möjlighet att ha den i lägenheten då vi bor på andra våningen utan hiss, plus att trappan är inne i vår lägenhet, så skulle jag asa upp vagnen för trappan så skulle det liksom bli smutsigt INNE HOS OSS! No no no!
Nu kanske han blir arg om det kommer fram att jag skriver om han här så då letar han upp mig och börjar elda här med.. Men vet ni, jag vaknar av alla möjliga ljud och det är så hiiiimla lyhört här så om han bara kommer öppna dörren till porten så vaknar jag, och det går inte smyga med den, så då kommer JAG va den som tar fast han =) HA, så bara kom!

Men jag prata sen med vår hyresvärd och förmodligen löser vi det så att vår port ska va låst dygnet runt nu istället så kunde jag ha vagnen där. Finns ingen anledning att den är olåst. Vi som ska komma in har nyckel och vill nån besöka så får dem använda telefonen! Så vi hoppas det går att lösa så!

Denna dagen idag har känts lite bättre än dem andra senaste tiden.. Vilmer har fortfarande sovit lika dåligt, men jag har fått tillräckligt med sömn ändå. Så idag har faktiskt varit en bra dag =) En av dem bättre på länge!

Vilmer sover nu och Jonas är hos tatueraren, vilket egentligen skulle varit min tur... sjysst faktiskt!
Har jag förresten berättat vad jag ska göra? En mening? Jag kommer inte ihåg..

Det ska stå "I will guard you now and the rest of my life" på hebreiska! Den är SOM NI FÖRSTÅR tillägnad Vilmer!!
VAD TYCKS?
Den ska göras uppifrån nacken, enda uppifrån hårfästet, ner längs ryggen, vet inte hur långt ner den ska gå, vad tycker ni? Hur lång ska hela meningen va?
Hebreiska är ett fint språk tycker jag! Vet ni hur det ser ut? Man läser det iallafall på motsatt håll mot vad vi gör, vi börjar läsa från vänster, hebreiskan börjar från höger!

Erica, whats happening on saturday? Ska vi? Det pirrar lite i magen när jag tänker på det, det va ju typ 5 månader sen jag va ute.. ooooo =)

Nä nu ska jag slappa lite innan Vilmer vaknar, då ska vi nog gå och gunga, kanske lite mörkt men lekplatserna har ju lyse =) Har aldrig gungat med honom så jag vill se hur det tröttar ut honom och vad han tycker om det!

Ha en fin onsdagkväll och glöm för allt i världen inte vadå? Jo OSKYLDIGT DÖMD, med Persbrandt =)

Shit pom fritt, jag har ju glömt ta foto.. Ja, jag får göra det när vi gungar! SO LONG!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Som scoutledare måste jag säga att jag är lite upset! Leka scout?! Vill jag inte kalla det han håller på med. Om det inte var så att han stannade till och knöt lite knopar också! Vi scouter försöker hålla eldningen utanför trappuppgångar:) Skämt å sido så är det ju bra att de ska ha trappuppgången låst alltid. Gillar idén till tatueringen. Kommer bli riktigt snyggt. Tycker nog inte att den ska gå jätte långt ner men vad vet jag?! KRAM

2008-11-12 @ 20:45:32
Postat av: Erica

Hej snäckan... jag tycker absolut att vi ska ut på lördag, speciellt om det var så länge sen du var ute. kan tyvärr inte säga samma sak här, har varit ute ganska mycket på senaste...inget fel med det dock, vi ska bara hitta något roligt ställe, vi skulle ha dratt till kbh, synd bara att det e så långt och att jag jobbar, annars hade det vart nått... ha ha Hoppas du dregla lite åt mig med på Persbrandt, jag missade ju det då tanterna satt så himla länge...Grrr!!! ses snart! Kram

2008-11-12 @ 22:36:45
Postat av: Erica

Hej snäckan... jag tycker absolut att vi ska ut på lördag, speciellt om det var så länge sen du var ute. kan tyvärr inte säga samma sak här, har varit ute ganska mycket på senaste...inget fel med det dock, vi ska bara hitta något roligt ställe, vi skulle ha dratt till kbh, synd bara att det e så långt och att jag jobbar, annars hade det vart nått... ha ha Hoppas du dregla lite åt mig med på Persbrandt, jag missade ju det då tanterna satt så himla länge...Grrr!!! ses snart! Kram

2008-11-12 @ 22:40:58
Postat av: Jenny på Statoil

jag tror tattueringen kommer bli ascool. rätt val.

2008-11-12 @ 22:55:46
URL: http://liljan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0