Hellööö

Jag kom på nu när jag hängde tvätt att för er som undrar vad Vilmer önskar sig i juleklapp så är han i STOOOORT behov av pyjamasar. Gärna UTAN fötter och MED lång ärm!

Det är nämligen faktiskt så illa att han äger inte en endaste, enda sen han föddes har vi använt bodysar som vi inte gillat lika mycket att klä med till dagtid, om ni hängde med =)
SÅ med andra ord, nu vill jag att han börjar använda pyjamas =) Hel dräkt eller tvådelat spelar inte rock´n roll!

Här är allt bra annars!

Nu ska vi va själva hela helgen, bara mysa =) Det har ju blivit lite lite av det den senaste tiden eftersom jag, dem senaste dagarna försökt fixa mycket i lägenheten. Så mormor har lekt med Vilmer och jag har kommit hem när han nannat kudden. =( Man får dåligt samvete lätt! Men det blir ju till det bättre för oss alla tre!
Och lille plutten har fått en blåklocka.. =( snacka om dåligt samvete... Jag trodde jag skulle börja störtgråta själv.. det var jobbigt att både se och höra honom så lissen, rakt in i själen gick det! USCH!

Han satt upp i spjälsängen och dunka huvudet i kanten, lätt hänt, men ändå.. usch anne-maj! Så han slog i det benet som är preciiiiis under ögat.. och hade jag haft det blåmärket han har då hade jag gråtit femton reser värre än honom för där gör det ju svinont! Stackare!

Igår va jag ju i skolan =) känns konstigt att säga =) Läser numera Företagsekonomi B. A-kursen läste jag i skolan (gymnasiet) så nu tänkte jag att B-kursen kan bara gynna, och ska jag läsa så är det nu när jag är mammaledig. 2 timmar kan jag undvara två dagar i veckan, tyckte jag va suveränt!
Kursen startade för en månad sen därför kunde  jag forfarande hoppa in, inte så mycket att läsa in och snart jullov så då kan jag läsa en del.
Det roliga var att när läraren börja prata inför klassen, vad dem skulle göra och lite sånt, så kände jag SHIT POM FRITT, det här låter skitsvårt, jag har ingen som helst aning om vad hon pratar om. Men så sen när jag och läraren pratade själv, hon visade lite vad dem gjort och hur mycket jag ska göra och så, så hade hon kopierat det dem redan hade gjort så jag kunde börja redan igår, utan att jag skaffat läroböcker.. och vet ni =) jag har redan gjort två kapitel, det är precis samma som vi gjorde på ÖP i Småföretagande A+B.. hoppas det är det rakt igenom så jag bara typ gliiiiider igenom denna stora kursen =) Sen till våren ska jag läsa Redovisning- och Beskattning parallellt med denna! Jag tycker det är så roligt!!
Känner jag mig själv rätt så när jag väl börjat jobba sen så orkar jag inte ta tag i det även om jag skulle vilja. Det kommer ALDRIG gå med mina arbetstider och gå ner i timmar bara för jag ska kunna plugga känns som att det gör Mia aldrig. Så nu känns som ett så ypperligt perfekt tillfälle!! I´M HAPPY-HAPPY =)

Nu måste jag äta min krossad choklad-glass innan den smälter =)

Godnatt mina vänner, och jag lovar att skriva oftare efter flytten =) PROMISE!

(Till Sara! Yes, vi ska flytta, nästa helg, till Jonas lägenhet på Hamngatan. Sorry för jag inte sagt nåt men vi pratar inte så ofta =( Det har varit snack om det länge men jag har inte trott vi skulle få tummarna loss från år 2036 men nu så, har det fantamej tatt fyr =) KRAM

Kommentarer
Postat av: Lisa

Wow, har du börjat plugga?! Vad glad jag blir av att höra det. Jätte roligt att du tycker att det är kul. Då blir det ju desto roligare. Keep up the good work! Klart du ska fortsätta sen. Jag lovar, jag ska peppa!! KRAM

2008-12-05 @ 00:29:54
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Jag är imponerad av dig! :-) Hoppas att vi ses snart! Nästa vecka definitivt, om inte annat så får vi ta en tur med vagnarna! :-) Åh va jag har längtat efter det! KRAM!!

2008-12-05 @ 11:25:02
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/
Postat av: Jenny på Statoil

e de Britt du har i företagsekonomi?? hon har jag i inköp o varuhantering.. redovisning o beskattning tänkte jag med läsa nästa termin... kul..

2008-12-05 @ 16:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0