FINALLY!

Hej på er allihopa!

Nu är bredbandet äntligen kopplat och vi är på plats!

Så bra det känns nu alltså, går inte att beskriva! Känns bra att va på plats och att detta är VÅRT hem nu, att vi bara har ett hem! Aaaa, det är TOPPERS! Känns liksom som det blir en nystart här nu, en start på riktigt liksom! Vi rebootar the system =)

Flytten gick väl hyfsat smidigt, iallafall såhär i efterhand =) under tiden va det bara drygt som fan! Men det är det alltid. Vi är iallafall överens om att nästan gång det ska flyttas så ska en flyttfirma få göra det jobbet åt oss. Det är värt varenda krona!

En hel vecka sen jag va här inne, vet knappt vad som hänt under den veckan =) sekunden efter det hänt nåt roligt har man ju glömt det igen =)

Jag har fyllt år, det var ganska roligt =) Det var roligt det jag fick av Jonas, eller inte roligt, snarare SKÖNT! Jag fick massage och ansiktsbehandling, och det ska bli sååå nice! Och superfina blommor och ett restaurangbesök på Lottas fick jag också, utan Vilmer! Det var så otroligt skönt att träffas bara vi två! Vilmer får jättegärna följa med oss ÖVERALLT, men faktiskt så va det väldigt roligt och nyttigt att va lite för oss själva! Det ska ju inte bli att vårt förhållande handlar om Vilmer, det handlar ju lite om oss också!!

Jag har åkt på en förkylning igen, mindre roligt eller skönt! Drygt som kriget! Tråkigt när man får feber också, annars kan man stå ut med lite snorig näsa men har man feber så känner man sig genast 1000 gånger mer sjuk. Och just i skrivande stund är det faktiskt ganska synd om mig =( buhuu!

UNDERKLÄDER har jag nya =) =) =) va och handla det med mamma igår, som jag fick i födelsedagspresent. Det behövdes kan jag säga. Det va så längesen jag köpte det så jag visste inte ens vilken bh-storlek jag hade längre. SKRÄMMANDE! Varför handlar man sånt när man bara absolut måste? När man väl gjort det sen så känns det så roligt att ta på sig och man känner sig liksom... fin, så varför inte göra det lite oftare?

Julkorten är färdiga och nyss postade, har jag glömt nån så ber jag tusen gånger om hundra kronor =) HA (så sa alltid Franke) nä, jag ber om ursäkt, men i denna flyttkaos och allt annat övrigt snurr i mitt huvud så är det ganska lätt hänt att jag glömt nån. SORRY!

Va på personalmöte igår och vet ni, JAG VILL BÖRJA JOBBA! Tänk att få komma tillbaka och styra upp stället igen =) nä, men man kände ett ansvar på nåt sätt eftersom man va ganska ensam om att städa, organisera och allmänt hålla iordning liksom.. så nu undrar man, hur går det för er egentligen? Efter årsskiftet ska jag jobba en kväll i veckan och en helg. Blir nog perfekt! Sparar jag bra med dagar till det också! men jag räkna precis ut att from januari så räcker mina dagar till vecka 36 om jag tar 5 dagar i veckan, det är fantamej bra! Och ska jag dessutom jobba då kan jag fan va hemma till nästa jul =) nä, men typ september/oktober nånting. Men det ska jag inte. Jag ska börja jobba efter sommaren, i slutet på augusti. Bäst för mig att komma igång då. Jag känner mig lagom rastlös redan nu! Sen är det bästa tidpunkten för V att börja kindergarden då också!

Så fort vi får nåt så när i ordning så LOVAR jag att jag ska kasta in lite bilder på hur här ser ut. Det börjar ta sig lite så det dröjer nog inte så länge innan jag tar lite foto!
Jag har ju numera tvättmaskin och diskmaskin, kan ärligt säga att jag vet inte hur jag kunnat leva utan det och jag kommer aldrig nånsin mer leva utan det igen =) det går inte beskriva med ord hur mycket det betyder för hemmet och för mig =) det sparar så mycket energi, negativ energi, innan blev man på dåligt humör ju när man såg tvättehögen och skulle boka tider och grejer, eller när man skulle diska 18 gånger om dagen =) aaa, det är en sån fröjd!!

Nä nu rinner min näsa, ha det så bra allihopa och jag ska se om jag tittar inom innan jul =) mycket att stå i, men det ska nog lösa sig!

Kommentarer
Postat av: Rebecca - beccaverbatim

Kul att höra att du är så glad över flytt och allt! Ses i mellandagarna? :-) Kram till er! Ps. kul som kan med Franke kommentaren!

2008-12-20 @ 15:03:22
URL: http://beccaverbatim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0