Bloggning på hög nivå!

Japp, ikväll får det minsann bli lite bloggning. Lillemannen sover och Jonas jobbar, så vad ska jag då hitta på? Jo det jag inte gjort på länge =)

Hej och hå! Hur är det med er?

Här är det faktiskt bra, känner mig lite hungrig, men jag vet att jag har en popcornspåse som är redo att micras när som helst så då är det problemet löst!

Det har hänt mycket på kort tid nu tycker jag.
Börjat skolan, som det dessutom känns som jag inte har tid med för tillfälligt, men det visste jag ju. Det blir bättre efter flytten.
Jag har en meeeeeegalång att-göra-lista här hemma nu, måste skriva ner allt jag kommer på annars försvinner det fantamej från huvudet =)
MEEEN, det börjar skymtas ljus där framme =) och jul =) det ska bli så mysigt i den nya fina lägenheten. Där kommer bli så fint så ni anar inte, rrriktigt nöjd är jag!
Har flyttat lådor idag, och börjat packa upp, så  är där ju dem lådorna mindre på söndag. Ska ta lite på torsdag också, då blir det kläderna som ska flyttas, det är det tråkigaste att packa upp därför ska jag tvinga mig på det då också så är det avklarat.

Idag har vi hittat stolar vi ska köpa också, faktiskt på Leander Person här i stan, jag och den affären brukar inte ha riktigt samma smak annars men nu, dessa va faktiskt riktigt fina, och det va dessutom Jonas som såg dem först =) MEN det är inte billigt med stolar. Men så fina dem är =)

Nya telefonen har kommit =) och jag har problem med den =) Är inte så teknisk av mig så jag begriper bara hälften. Det är en Samsung Omnia och den är mer som en dator än en telefon. Där är ju windows och grejer i den, och jag blir helt förvirrad =) Men så är det ju alltid med nu lur, så jag ska bara försöka ställa om. Tar lite tid. Så till er som kanske sms:ar, det tar tid för mig att svara =) och det kan kanske uppfattas som lite kort. Men det är för jag blir irriterad och inte pallar skriva mer =)

Helgen har varit dryg, Jonas va i Göteborg hela helgen och vi va i Rydsgård. I lördags va jag och Vilmer på Nova Lund och shoppa lite juleklappar, men annars va vi bara hos mormor och morfar. Tråkigt att va hemma, det va en sån där funderar-helg..
Man tänker på hur snabbt livet kan vända och hur små ens vardagsbekymmer egentligen är, som man då tycker är världens världsproblem. Nu ska jag verkligen försöka bortse från allt och alla negativa saker och människor som upptar massa onödig energi från en, för man vet fanimej inte när livet vänder. Mitt kunde vänt i fredags, så nu är jag mest tacksam för att det gick som det gick. Jag tror inte på Gud men jag tackar ändå han där uppe på hustaken! Livet ÄR VERKLIGEN för kort och skört för att hänga upp sig på massa småsaker. Tråkigt för dem människor som måste va med om nåt hemskt innan dem också inser det bara. Jag behövde själv få mig en funderare, och det känns skönt för hjärnan att släppa sånt som egentligen inte är värt att lägga tid och energi på!
Detta är verkligen klicheé-artat att säga men ERA liv kan vända imorgon, lever ni som NI VILL? Om det var er tid för himlen imorgon, skulle ni ångra nåt då?

Julkort ska jag göra också, väntar bara på att fotona ska komma med posten, hoppas dem blir bra! Eller ja, göra och göra, jag ska klippa och klistra lite =)

Vad har mer hänt? Jo, jag hoppa över tatueringen, jag kände mig inte hundra säker så jag skippa det så länge, känns inte som jag har varken tid eller lust att lägga ner energi på det nu.. orkar liksom inte bry mig. Har massa annat i huvet istället, eller på min att-göra-lista rättare sagt =)

Imorgon ska jag packa lite grejer på morgonen, men sen tänkte jag och Vilmer ha en flyttfri dag, bara mysa han och jag. Gå ut en sväng och kanske prova gunga nu då =)

Ja och den lille killen har minsann fått fyra nya tänder, han hugger som satan nu =)
Har varit lite dålig på att ta bilder, men det är pga tidsbrist. Fy fy Mia. Han blir 8 månader snart, fattar ni ÅTTA MÅNADER!
Nu nös han och jag trodde jag skulle hoppa av morgonrocken. Här sitter jag i min tysta vrå och plötsligt nyser han i sömnen =) oj pommes, vad rädd jag blev!

Nä jag tror detta får räcka för idag, jag kom ju på dem där popcornen igen =) Ska försöka blogga innan helgen för sen på måndag ska bredbandet flyttas och det kunde ta 2-5 veckor, så jag vet inte när jag får chans att va här inne igen. Hoppas ni förstår.. ring och skäll på bredbandsbolaget, säg att dem ska skynda på =)

Ha det fint, so long..

Kommentarer
Postat av: anonym

samsung modellen som kom precis innan omnia är bättre. mycket lättare att förstå och utan windows. jag valde mellan de två men jag kände att den andra var lite för komplicerad för mig. lycka till :)

2008-12-10 @ 14:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0